Avies vabandas ja tagastas piletiraha (1)

Reisijate kirjalik pöördumine ärgitas Aviest ärajäänud lennureisi kompenseerima ja reisijate ees vabandama.

Lennufirma Avies maksis klientidele 28. märtsil ärajäänud õhtuse Tallinna–Kuressaare lennureisi eest kompensatsiooni ja saatis neile vabanduskirja.

“Meie jaoks lahenes olukord positiivselt – loodi pretsedent ja maksti piletiraha tagasi,” kinnitas üks reisijaist Piret Pihel, lisades, et tema teada pole midagi sellist varem Kuressaare-reiside puhul ette tulnud. “Saime vabanduskirja nii Tallinna lennujaamalt kui ka Aviesilt ja oleme heatahtliku suhtumise eest tänulikud,” lausus Pihel.

Pihel arvas, et lennufirma reageeris vabandamise ja valuraha maksmisega nende kirjaliku pöördumise tõttu, milles paluti ärajäänud lennu eest kompensatsiooni maksta. “Reisijad ju peavadki oma õiguste eest võitlema,” ütles Piret Pihel. “Elu näitas, et konstruktiivne kiri võib anda positiivse tulemuse, ja mul on selle üle hea meel.” Ta soovitab kõigile tutvuda reisija õigustega europa.eu koduleheküljel.

28. märtsi õhtul Tallinnast Kuressaarde lendama pidanud 18 reisijast 13 inimest ajendas Saare maavalitsuse, Tallinna ja Kuressaare lennujaama ning lennufirma Avies poole pöörduma kaheksa tunni pikkuseks kujunenud sõiduaeg ning teiseks, et selle põhjused jäid neile arusaamatuks.

Kuna tehnilised rikked ei ole ka tulevikus välistatud, tegid reisijad oma pöördumises ettepaneku panna logistiline skeem lennutõrke puhuks paika juba varem.

“Ikka juhtub, et lennureisid ära jäävad,” põhjendas Piret Pihel. “Nende ettepanekute rakendamine, mis ei tohiks olla keeruline, aitaks aga selliseid olukordi lahendada ja teenindust parandada.”

Pöördumisele allakirjutanud leidsid näiteks, et Tallinnast väljuva reisi ärajäämisel tuleks buss tellida võimalikult kiiresti, kuna on teada, et viimane parvlaev väljub kell 22.15.

Tallinnast Kuressaarde ja Kuressaarest Tallinna suunduva lennu ärajäämise korral tasuks aga buss vastu tellida nii Kuressaarest kui ka Tallinnast. “Kuna Tallinnast peaks lennuk väljuma varem, siis saaks hõlpsalt planeerida nii, et bussid praamiga üle väina ei sõidaks ja inimesed vahetaksid sadamas bussi,” kõlab üks ettepanekutest. “Mõlemad bussijuhid saaksid ööbida kodus ja reisijad võidaksid ajas.”

Kirjale allakirjutanute arvates ei peaks aega kulutama bussiga reisijate nimekirja koostamisele, vaid kasutada tuleks juba olemasolevat lennule registreerunute nimekirja, kus saaks ristikesega ära märkida need inimesed, kes soovivad tellitud bussi kasutada.


Kommentaar

Marko Pleiats, lennufirma Avies esindaja:

Meieni jõudis see info ka alles hiljem, et see buss nii hilja saabus – tavaliselt on see tulnud kolmekümne minuti jooksul. Nii suur hilinemine oli esmakordne, kuna bussi ei olnud saada. Avies omalt poolt otsis mitmest kohast alternatiivi, aga reede õhtul polnud bussi kellelgi pakkuda.

Minu teada ei olnud see siiski esimene kord, kui Avies ärajäänud lennu reisijatele kompensatsiooni maksab ja reisijate ees vabandab. Seega ma ei usu, et seda tehti ainult selle pöördumise pärast. Oleme ka varem piletiraha sada protsenti tagasi maksnud. Võib-olla mitte nii suurel määral, aga oleme reisijatele varemgi vastu tulnud.

Pöördumises tehtud ettepanekute osas peame Saare maavalitsusega läbi rääkima ja siis oskame juba täpsemalt öelda, kas neid annab rakendada. Kindlasti oli seal häid ideid.