Kuuldused motorajast panid ümberkaudsed elanikud tegutsema (18)

Grupp Roomassaare ja Lilleküla elanikke pöördus Kuressaare linnavalitsuse poole avaliku kirjaga seoses motoentusiastide sooviga ehitada lennujaama rajapikendusele motorada.

Motoraja koosseisu kuuluksid libedakoolituse rada, õppesõiduplats, õppekeskus huvikooli tarbeks, kardi- ja supermoto ringrada ning motokrossirada.

Kuigi 2011. aastal jäeti motoraja ehitamise plaan kodanike vastuseisu tõttu sinnapaika, on kirja koostajate teada nüüd käinud samad mehed oma ideed uutele linnajuhtidele tutvustamas. Allakirjutanute meelest ei sobi kavandatav mürarikas ja rahu häiriv motostaadion linna puhkeala vahetusse lähedusse kuidagi. Veel leiavad nad, et kaaluda tuleks alternatiivseid asukohti, ja pakuvad ise välja kolm võimalikku piirkonda: Sikassaare kui ajalooline tööstus- ja müraala; Kudjape endine prügila, mille toimimine terviserajana on küsitav ja kus motostaadion annaks parema võimaluse piirkonna läbimõeldud arendamiseks; Ringtee piirkond ja Bauhofiga külgnevad kinnistud, mis kuuluvad Kaarma vallale, aga mis oleks atraktiivne värav Kuressaare linnale.

Kirja autorite väitel on motostaadion valitsuse määrusega võrdsustatud näiteks aatomielektrijaama, lennuvälja, tavajäätmeprügila või lõhkeainetehasega.

Kirja koostajad juhivad linnavalitsuse tähelepanu, et juba praegu asub selles piirkonnas haisev puhastusseade ja lennujaam, kus lisaks lennuliiklusele toimuvad erinevad üritused. Kui tööle hakkab ka autorehvide töötlemise tehas, kaasneb sellega müra. Hiljuti lisandus piirkonda piirivalvesalga helikopteriangaar, paraplaanilennu harrastajad tiirutavad eramajade kohal ja pikeerivad.

“Kui palju peab suutma kohalik kogukond terviselinnas kannatama?” küsivad linnakodanikud. Avalikule kirjale on allkirja andnud 41 Tuule, Valguse, Kungla, Marientali, Uus- ja Vana-Roomassaare, Kivi, Videviku ja Loojangu tänava elanikku.

Kuressaare abilinnapea Madis Kallas ütles, et linnavalitsusele pole motostaadioni rajamise kohta keegi sooviavaldust esitanud ja niimoodi vastavad nad ka avaliku kirja koostajatele. Päris õhust kirja sisu siiski võetud pole, sest Kallase sõnul on supermoto korraldajad nendega kahel korral kohtunud ja neil kohtumistel on juttu olnud ka motostaadioni rajamisest, kuid jutu tasemele see asi seni jäänud ongi.

Avalikule kirjale esimesena alla kirjutanud Tiit Sarapuu, kes elab Valguse tänaval, ütles, et motorada ei sobi kuurortlinna. “Müraallikaid on selles piirkonnas niigi palju, need on ka kirjas üles loetud,” sõnas Sarapuu, kelle meelest elatakse ses piirkonnas niigi kriitilise piiri peal. “Kui siia veel midagi lisandub, ei saa see enam olla normaalne elamispiirkond. Motorada linna ei sobi,” rõhutas Sarapuu. “Võistlused kord-paar suve jooksul, nagu seni, kannatab veel kuidagi ära.”