Rallisprindis jõudsid saarlased poodiumile

Neljapäeval sõidetud Saaremaa rallisprindi Kaugatoma 8 km pikkusel katsel said saarlased kolm klassivõitu, ühe teise ja ühe kolmanda koha.

Võimsaimas, 4WD-klassis pidi seekord Mitsubishil sõitnud Timmu Kõrge leppima Egon Kauri ja Rainer Ausi järel kolmanda kohaga.

“Kauri ja Ausi vastu täna ei saanud, ärkasime liiga hilja,” tunnistas Timmu Kõrge. “Kauril on ka A-rühma auto ja see mängib rolli, kiired kurvid ja väände peal sõit on pisut teistmoodi.”

4WD klassis tegid kiireimat sõitu Egon Kaur ja Erik Lepikson Mitsubishi Lancer EVO 8-l, kes võitsid kõik kolm sõitu parima ajaga 4.05,4. Teise koha sõitsid välja Rainer Aus ja Simo Koskinen Mitsubishi Lancer EVO 9-l, nende parim aeg oli 4.07,3. Timmu Kõrge ja Kaido Kaubi Mitsubishi Lancer EVO 9-l olid kõigil katsetel kolmandad, saades viimasel ajaks 4.09,2.

“Alati võiks kiiremini sõita,” rääkis Kõrge. “Fordist Mitsubishisse istumine tekitas veidi võõra olukorra ja ega meie eesmärk olnudki otseselt võita, kuigi võita oleks tore alati. Ega me päris lõpuni pingutanud, aga õnnelikud oleme ikka.”

Kõrge sõnul ei tekita rallisprindid temas õiget spordimomenti. Pigem naudib ta nädalavahetusel lõbusat seltskonda, aga pinget ei teki ja mõisa peale panema ei hakata.

Vahepeal juba Fordiga võistelnud Timmu Kõrge ei mäletagi, millal ta võistlustel viimati Mitsubishiga sõitis. “Oleme tänase ürituse järel mõelnud, et ei tea, kas on ikka mõistlik niimoodi masinalt masinale hüpata. Peab mõtlema, kuidas see meil töötab ja kas tasub nii jätkata või pigem mitte,” lausus Timmu Kõrge, kes Tallinna rallil on stardis siiski veel Mitsubishiga.

Ken Torn võttis klassivõidu

Ken Torn võitis klassis 2WD 2000 kõik kolm katset ja sai esikoha. “Ei julgeks öelda, et kindlalt,” märkis Torn. “Me sõitsime oma sõitu ja tulid sellised ajad. Kõik klappis ja hakkan vaikselt aru saama, mismoodi selle autoga sõitma peab.”

Ken Torni ja Riivo Mesila Honda Civic Type-R võitis kõik kolm katset parima ajaga 4.21,8. Neile järgnes Sander Sinioru ja Annika Arneki Honda Civic Type-R parima katseajaga 4.28,5 ning Harri Rodendau ja Tom Risti Ford Escort MK2 ajaga 4.30,1.

Ken Torn tunnistas, et rallisprindis tal konkreetseid eesmärke pole, ega osanud öelda, kas ta kõigis sprintides üldse osalebki. Kuid rallis tahab Torn kõik etapid kaasa sõita. “Üritan ikka maksimumi, muidu pole mõtet kodust välja minna,” kinnitas ta.

Kenneth Sepp valitses noorteklassis

Juunior 2000 klassis võitsid Kenneth Sepp ja Tanel Kasesalu Citroen C2 R2 Maxil kolmest võistlussõidust kaks, edestades kokkuvõttes Roland Poomi ja Taavi Udevaldi Citroen C2 R2-l ning Kaspar Kasarit ja Hannes Kuusmaad Honda Civicul.

“Sõitsin seda lõiku sedapidi esimest korda ja alguses väga suuri lootusi ei olnud,” tunnistas Kenneth Sepp. “Iga vooruga nägin, et sõidan ikkagi kiiresti. Pärast esimest vooru oli eesmärk võita ja seda ma suutsin.”

Kui esimese katse läbisid noored saarlased ajaga 4.40,1, siis kaks järgmist 4.36,3 ja 4.31,7-ga. “Rada sai kuivemaks, aga oma sõit läks ka paremaks,” ütles Sepp, kes tahab rallisprindis Eesti meistriks tulla.

Uustulnd konkurentidele võimalust ei jätnud

Klassis 2WD 1600 oli kindel valitseja Rasmus Uustulnd. Uustulnd ja Imre Kuusk Ford Fiesta R2-l võitsid kõik kolm sõitu, saades parimaks ajaks 4.30,2.

Rainer Meus ja Kaupo Vana Lada VFTS-il kaotasid oma parimal sõidul neile pea 20 ning kolmanda koha saanud Janar Tänak ja Janno Õunpuu Lada S1600-l 23 sekundit.

“Päevaga võib rahule jääda,” tunnistas Rasmus Uustulnd. “Rajaolud olid head, auto töötas korralikult. Mõned vead olid, aga sõitsime hästi ja tulemusega oleme rahul. Tehniliselt tuli ka iga katsega parem tunne sisse. Kahjuks oli konkurents lahja, lihtsalt autode vahe on nii suur ja teised olid tagasisillaveolised.”

Veoautode klassis said Taavi Kõrge ja Riivo Mesila teise koha.