Saarte Liinid pööras näo Eestist väljapoole

Saarte Liinid astus Läänemere Sadamate Organisatsooni (BPO) liikmeks. Sellest sammust loodetakse väärt kogemusi näiteks väiksema mahuga kaubavedude korraldamise osas.

AS-i Saarte Liinid juhatuse esimees Villu Vatsfeld (fotol) ütles, et nende otsuse taga astuda kõnealusesse organisatsiooni on mitu põhjust. Ta nentis, et vahepeal toimunud sadamate arendustegevus Euroopa Liidu rahaliste vahendite arvelt on liidu uuel rahastamisperioodil 2014–2020 oluliselt vähenemas ning ka Saarte Liinid peab pöörama rohkem tähelepanu äriühinguna toimetamisele.

“Loodame BPO abiga teha Eesti regionaalsete sadamate hääle ja võimalused Euroopas rohkem kuuldavaks ning tekitada otsekontakte nii võimalike laevaliinide kui ka kaubaveovõimaluste arendamiseks kohalikele ettevõtjatele,” rääkis Vatsfeld.

Praegu tegutsevad tema sõnul veel ka rahvusvaheline maailma sadamate assotsiatsioon ja Euroopa meresadamate organisatsioon, kuid regionaalsetele keskmise suurusega sadamatele on nende puhul tegemist nõrga väljundiga, sest seal on tähelepanu keskmes sadamamajanduse suured nimed nagu Rotterdam, Antwerpen, Šanghai, San Francisco.

Seepärast on BPO aktiviseerumine viimastel aastatel Vatsfeldi sõnul Saarte Liinide jaoks parim võimalus pilgu pööramiseks ka Eestist väljapoole. Kas ja kui palju sellest tulu tõuseb, selgub mõne aastaga.

“Juba praegu tuntakse suurt huvi meie parvlaevaliikluse ja väikelaevasadamate võrgustiku vastu,” tunnistas ta. “Ise loodame saada kogemusi väiksema mahuga kaubavedude korraldamise ja sadamate tehnilise teenindamise osas.”

BPO on tegutsenud üle 20 aasta. Varasem ühistegevusel põhinenud areng sai uue tõuke paar aastat tagasi, kui BPO registreeriti mittetulundusühinguna eesmärgiga tõhustada Läänemere ääres asuvate sadamate koostööd.

Oluliseks ajendiks muudatuste tegemisel sai Euroopa Liidu laienemine ja merendusvaldkonnaga seotud seadusandluse ja reeglistiku arenemine.

“BPO aitab siinsetel sadamatel kaasa rääkida EL-i sadamatega seotud poliitika kujundamisel, keskkonna- ja meresõiduohutuse alaste alusdokumentide väljatöötamisel ning mis kõige olulisem, võimaldab vahetut suhtlemist teiste sadamate haldajate ja arendajatega.”

Enne Saarte Liinide liitumist BPO-ga kuulus organisatsiooni 42 liiget kaheksast riigist.

FacebookLinkedInJaga