SLK sõlmis eelkokkuleppe uute parvlaevade ehitamiseks

SLK sõlmis eelkokkuleppe uute parvlaevade ehitamiseks

 

Saaremaa Laevakompanii tellib Norra laevaehitusfirma Fiskerstrand Verft käest uue reisilaeva disaini ja ehituse, pooled sõlmisid vastava eelkokkuleppe reedel Tallinnas. Kokkuleppe kohaselt on Saaremaa Laevakompaniil õigus lähiajal tellida samadel tingimustel veel üks või kaks reisiparvlaeva. Projekti raames teeb Fiskerstrand Verft koostööd Eesti laevaehitus- ja tööstusettevõtte BLRT Grupiga.

Saaremaa Laevakompanii teatel on tegemist memorandumiga, mis sisaldab eelkokkulepet laevade ehitamiseks. Memorandumile järgnevad mitmepoolsed ehitus-ja finantseerimislepingud, mida pooled loodavad sõlmida lähikuudel. Eesmärgiks on tuua esimene uus laev liinile 2009. aasta jooksul.

Uus laev mahutab 160 sõiduautot ja 400 kuni 600 reisijat.
Saaremaa Laevakompanii nõukogu esimehe Vjatšeslav Leedo sõnul parandavad uued laevad Lääne-Eesti saarte ja mandri vahelise laevaliikluse kvaliteeti.

„Uute laevade ehitus on möödapääsmatu, sest saarte ja mandri vahel reisijate arv kasvab väga hoogsalt. Pikaajaline leping annab meile, ehitajale ja finantseerijatele täiendava kindluse senisest julgemalt investeerida,” sõnas Leedo. Tema sõnul on Fiskerstrand Verft pikaajalise kogemusega laevaehitaja.

Fiskerstrand Verfti tegevdirektori Rolf Fiskerstrandi sõnul on ettevõte uutest projektidest Eestis väga huvitatud. „Meid seob aastatepikkune koostöö BLRT Grupiga ja nähes, kuidas Eesti reederid Läänemerel tegevust laiendavad, üritame kindlasti senist edukat koostööd süvendada ja edasi arendada,” lausus Fiskerstrand.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri Edgar Savisaare sõnul ootab mandri ja saarte vahelist praamiliiklust lähiaastatel kvaliteedihüpe. „Omaaegne nääklus selle teema ümber röövis reisijatelt mitu head aastat, kuid tänaseks on pikk leping sõlmitud, mis lubab ettevõtjatel ka julgemalt investeerida.

Ministrina tervitan investeeringuid, mis aitavad riigisisest laevaliiklust arendada. Kui vaadata viimastel aastatel Eesti laevanduses toimuvat, siis tänu kohalike ettevõtjate aktiivsusele ja meremeeste tublile tööle on Eesti taas tõusnud tõsiseks mereriigiks,” ütles Savisaar. Ministri sõnul ei saa mööda vaadata tõsiasjast, et just laevanduses on toimunud viimastel aastatel kõige tõsisem areng.

Saaremaa Laevakompanii on 1992. aastal asutatud laevafirma, mille tütarettevõtted opereerivad riigisiseseid Kuivastu-Virtsu, Rohuküla-Heltermaa ja Sõru-Triigi liine ning rahvusvahelisi Saaremaa-Ventspils ja Sillamäe-Kotka laevaliine. Küsimusele, kas on kavas avada veel mõni rahvusvaheline laevaliin, vastas laevakompanii nõukogu esimees Vjatšeslav Leedo eitavalt, lisades, et praegu tegeleb ettevõte olemasolevate liinide arendamisega.

Fiskerstrand Verft on ligi 100-aastase ajalooga Norra laevaehitustehas, mille maksueelne käive oli 2006. aastal 50 miljonit eurot. Ettevõttes töötab igapäevaselt 250 inimest.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 48 korda, sh täna 1)