Lühike lennurada pärsib maakonna arengut (3)

AS Kuressaare Sanatoorium peab vajalikuks viia Kuressaare lennuraja tehnilised näitajad tasemele, mis võimaldaksid vastu võtta kuni 150-kohalisi reisilennukeid.

Saare maavanemale saadetud kirjas tunneb AS-i Kuressaare Sanatoorium juhatuse esimees Toivo Ast muret Kuressaare lennuraja pikendamise ja laiendamise pärast.

Lennuraja kavandatud pikendamine 1500 meetrilt 1800 meetrini ei vii Asti sõnul lennurada uuele tasemele ega võimalda luua aastaringset regulaar- või tšarterlennuühendust kogu Euroopa ulatuses. Selleks, et võtta vastu kuni 150-kohalisi lennukeid, peaks lennurada olema vähemalt 2000 m pikk ja 45 m lai.

Ast märkis, et turismiarenduse seisukohalt on Kuressaare lennujaam väga suure tähtsusega objekt kogu Saare maakonnale. Pikk ja väsitav sõit Saaremaale võtab väga palju aega, mistõttu otsivad nii Soome, Rootsi, Norra kui ka Saksamaa reisibürood kiiremaid lahendusi turistide siia toomiseks.

Üheks võimaluseks on otselennud Soomest, Rootsist ja Norrast. Suhetes Norra ja Läti reisibüroodega on saanud otsustavaks lennujaama võimetus suuri lennukeid vastu võtta. Ka sakslased ei soovi lennata väikelennukitega.

Suvise lennuühenduse marsruudil Kuressaare–Helsingi–Kuressaare on ilmnenud probleem. Kuna Finnair vahetab vana lennukipargi välja suuremate vastu, võib Kuressaare lennujaamal tekkida raskusi nende lennukite teenindamisega, märkis Ast.

AS-i Kuressaare Lennujaam juhatuse esimees Mati Tang tõdes, et loomulikult oleks vaja ehitada lennuväli välja mõõtmetes, mis võimaldaksid lennuvälja viia uuele tasandile. „Iva on selles, et teatud kauguste tagant ei ole enam majanduslikult mõttekas väikeste lennukitega reisijaid vedada, istekoha maksumus läheb liiga kalliks,” selgitas Tang.

1800 m pikkune ja 30 m laiune rada oleks küll senisest turvalisem, kuid suuremaid lennukeid see põhimõtteliselt vastu võtta ei võimalda.
Küll aga saab suuremaid lennukeid vastu võtta juhul, kui õnnestuks lennuraja mõõtmeid suurendada detailplaneeringus lubatuni – pikkus 2000 m ja laius 45 m.

AS-i Kuressaare Lennujaam omanik AS Tallinna Lennujaam on praegu valmis eraldama paarkümmend miljonit krooni, millega saab rada pikendada 1800 meetrini. Raja suurendamine detailplaneeringus lubatud mõõtmeteni nõuaks täiendavalt umbes 50 miljonit krooni.

Saare maavanem Toomas Kasemaa ütles, et maavalitsus teeb majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku leida raha lennuraja väljaehitamiseks uuel tasemel. „Üks asi on turism, aga teine asi mitmesugused üritused, mida parem lennurada võimaldaks Saaremaale tuua,” rääkis maavanem.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 30 korda, sh täna 1)