Lennureise jääb ära vähemalt üks kord nädalas (2)

Lennureise jääb ära vähemalt üks kord nädalas

 

Lennufirma AS Avies on Tallinn – Kuressaare liinil jätnud sel aastal ära juba üheksa lendu, pälvides reisijate pahameelt ja usalduse langust lennutranspordi vastu.

”Päris palju on reise ära jäänud. Saaremaa on selline koht, kus on tihti kas udu või kõva tuul ja Kuressaare lennuväljal ei ole sellist navigatsioonisüsteemi, mis lubaks maanduda piiratud nähtavuse korral,” ütles Oma Saarele Aviesi regulaarliinide mänedžer Inga Rjazanova. Lisaks on neli lendu toimunud hilinemisega.

Rjazanova ütles, et näiteks Kärdla lennuvälja navigatsiooniseadmed võimaldavad maandumist ka kehvemate ilmastikuoludega, mistõttu on Hiiumaal jäänud ära vähem reise.

„See jutt on tegelikult õige, meil puuduvad seadmed, mis lubaksid halvema ilmaga maanduda,” tunnistas AS-i Kuressaare Lennujaam juhatuse esimees Mati Tang. „Enamik reise on ära jäänud ilmastikust tulenevalt ja selle vastu ei saa mitte keegi. Lennundus on valdkond, kus riskimine ei tule üldse kõne alla. Kui on ikka väljas hundiudu, siis ei lenda keegi, linnud käivad ka jalgsi,” märkis Tang.

Mati Tang ütles, et hiljemalt järgmise aasta jooksul saab Kuressaare lennujaam endale täpismaandumise seadme (ILS), mis võimaldab lennukil läheneda ohutult lennuväljale ka suhteliselt halva ilma korral. ILS seade vähendab ilmastiku tõttu ärajäävate lendude arvu umbes 75 protsendi võrra.

Tangu sõnul on ILS seade suhteliselt kallis, lisaks tuleb seda mitu korda aastas kontroll-lendudega testida, mille tarvis tellitakse välismaalt spetsiaalne lennuk. Seade suurendab märgatavalt lennuvälja püsikulusid, samas on ILS seade olemas kõikidel suurtel lennuväljadel.

Mati Tang lisas, et mõned korrad on lendude ärajäämine tundunud tõesti arusaamatu. „Ilmaga oleks nagu korras, aga ikka on lend edasi lükatud.
Eelmisel nädalal leidis aga aset juhtum, mis reisijad protestima pani, kuigi süüdi olid ilmastikuolud. Lennuk jättis reisi ära, viidates kehvadele ilmaoludele. Samal ajal oli horisontaalne nähtavus maapinnal üsnagi hea, näiteks lennujaamast Abruka või Sõrve poole oli täiesti korralik nähtavus.

„Reisijad käisid kassa ees protesteerimas ja meie töötajad said vihavalingud teenimatult oma kaela,” rääkis Tang, selgitades, et tegelikult asetses maapinnast sadakond meetrit kõrgemal tihe pilv, mis inimese silmale orientiiri puudumisel märkamatuks jäi. „Puudeladvad olid ilusasti näha, aga Orissaare telemast oleks raudselt osaliselt kadunud olnud,” lausus Tang.

Saare maavalitsuse majandusosakonna juhataja Marek Raud sõnas, et riik maksab lennufirmale dotatsiooni vaid toimunud reiside eest. Sel aastal on lepingu maht umbes seitse miljonit krooni. Möödunud aastal pidi lennufirma lepingu järgi tegema 578 lendu, tegelikult toimus 539 lendu. “Enamik reise jäi ära ilma tõttu, mõned ka tehnilistel põhjustel,” ütles Raud.

Vastavalt riigiga sõlmitud lepingule teeb AS Avies esmaspäevast reedeni kaks edasi-tagasi reisi päevas ja pühapäeval ühe edasi-tagasi reisi. Lennuki täituvus on juba nii suur, et Mati Tangu sõnul oleks vaja veel üht päevast lendu. „Kõikidel ei ole vaja olla tervet päeva Kuressaares või Tallinnas ja nad saaksid kasutada päevast lendu, mis aitaks õhtuste ja hommikuste reiside koormust hajutada.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 33 korda, sh täna 1)