Tänak pidi Kõpu sprindil tunnistama Ojaperve paremust

17. veebruaril sõideti Viljandi maakonnas Eesti meistrivõistluste esimene etapp rallisprindis. Kõpus 3,4 kilomeetri pikkusel rajal peetud võistlusel saavutas 2WD klassis teise koha Ott Tänak.

2WD klassis oli edukaim Arvo Ojaperv. Kui avavoorus jäi Nissanil võistelnud piloot 0,2 sekundiga alla Renault Cliol sõitnud Ott Tänakule, siis teises voorus edestas ta saarlast 0,2 ja kolmandas sõidus 0,4 sekundiga.
“Viimases voorus sai paremus paika pandud,” sõnas klassivõitja rahulolevalt. “Samas olid võistluse ajal närvid üsna pingul, sest Ott on ka meie tiimi vend. Kuna tal on uus auto, ei tahtnud, et ta seda lõhuks, aga võidusõit on võidusõit ja keelata ei saa. Tubli vend!”

2WD klassis kolmanda koha saavutanud Hendrik Kers (Renault Clio) sõnas, et temast jäid kaks esimest püüdmatuks, kuid seda pingelisem oli duell Marko Kasepõlluga (Lada Samara) kolmanda koha pärast. “Ma võitlesin temaga. Esimese vooru võitis tema, teise mina ja viimane otsustas. Rada muutus iga läbimisega paremaks, viimases oli päris hea.”

Kõige enam oli osavõtjaid klassis 2WD ERK. Omavahel selgitasid paremuse kokku 14 meest. Konkurentsitult parim oli Opel Astral võistelnud Mario Karuse, VW Golfil võistelnud saarlased Kaino Traumann ja Toomas Sepp tulid vastavalt neljandaks ja üheksandaks.

Klassis J16 saavutas võidu Sander Pärn, J18 klassis tuli võitjaks esimest korda Hondal võistelnud Kaspar Koitla. Veoautode klassis edestas konkurente Helmut Uusmägi.

Absoluutselt parima aja sai avaetapilt kirja saarlaste ralliklubi Sar-Tech Motorsport ridades võistlev Ago Ahu. “Jube hirmus rada! Tõsine katsumus oli,” tunnistas 4WD klassis esikoha saavutanud mees pärast võistluse lõppu. “Üksinda sõitmiseks oli see ehk isegi liiga ohtlik. Minule ei tahtnud võistlustrass hästi meeldegi jääda – oli järsem kurv katsestardi pool ja enne finišit ning vahepeal kolm kilomeetrit tehnilist osa.”

Ahu oletas, et klassivõit tuli seetõttu, et võimsamate autode eelised tänu raja keerukusele esile ei pääsenud. “Mina sõitsin 100-protsendilise kindlusega. Oleks ülim lollus auto enne rallietappi lõhkuda.”

Oma võistlusautot polnud Ago Ahu varem jäistel teedel proovinud ning seekordset võistlust võttis ta treeninguna: “Oluline oli auto seadistamine. Tundub, et sai asjad paika ja kokkuvõttes tundus hea.”

Rando Aav

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 50 korda, sh täna 1)