Tourest 2007 nautis kasvavat huvi

Tourest 2007 nautis kasvavat huvi

 

Tegelikult plaanisin alustada parafraseerides vanameister Lutsu: kui mina Tourest 2007 messihalli jõudsin, oli kolmepäevane suurüritus juba lõppemas…

Pooleldi nii ju oligi. Kuid. Vähem kui kaks tundi enne messi lõppu pole Pirita näitusepaviljoni ees ega sees sellest lõpust mingit märki. Rahvast muudkui tuleb ja tuleb. Huvilisi jagub nii Eesti turismiettevõtete kui rahvusvahelist puhkust pakkuvate büroode lettide ette.

Saarlased leiab üles hõlpsasti – kadakad ja lambakujulised istepingid paistavad juba kaugele kätte.

Karmen Paju, Kuressaare turismiinfokeskuse juhataja: „Tourest 2007 on lausa suurepärane, mess on saanud üle vahepealsest mõõnaperioodist ja inimeste huvi reisimise vastu, ka Eesti-siseselt, on kasvanud. Saarlased on tänavu väljas rekordiliselt suurel – 80 ruutmeetrisel – messipinnal, millele mahub 17 ettevõtet.”

Kas siin nähtu annab Saaremaast ammendava pildi?

Ma arvan küll. Meil on spetsiaalselt turundusele mõeldes koostatud turismikataloog ja terve sari maakonda tutvustavaid infomaterjale. Lisaks pakuvad meie spaad erinevaid aktiivse puhkuse võimalusi. Siin on käinud inimesi väga paljudest maadest. Kohal on ju 28 riiki. Kuid põhiliselt on huvilised eestlased ja siin elavad venelased.

Kes on saarlastele kõige tõsisemad konkurendid?

Mulle väga meeldib Pärnu linna väljapanek, nende nn päikeseringid on leidnud kasutamist ka ekspositsiooni kujunduses. Messil on oluline teistest eristuda, silma paista ja meelde jääda. Eks saarlased ole ka selle nimel vaeva näinud – oleme kohale toonud kolmemeetrise paadi, kalavõrgud…

Milline võiks olla kasutegur?

Kindlasti on sellest kasu. Kui vaatame oma lähinaabreid-konkurente Hiiu-, Lääne- ja Pärnumaad, siis nemad teevad väga tõhusat tööd ning kui saar-
lased äkki ühel aastal siia ei tuleks… Siis meid nagu poleks olemaski.
Messil hakkab silma nö vanu tuntud tegijaid, kuid on ka uustulnukaid, kes on aru saanud, et parem ikka oma silmaga näha kui teiste käest kuulda.

Geidi Lõuk, AS Johan GTJ juhatuse esimees: „Mulje on väga positiivne. Ei oleks uskunudki, et huvi spaade vastu nii suur on. Nende kolme päeva jooksul on meie juures käinud palju inimesi, kes tunnevad siirast huvi ja tahavad tulla oma tervist parandama. Meil on siin kaasas ka mõnus ja pehme voodi – just sellised saavadki meie spaas olema. Mess näitab, et Saaremaal polegi veel spaasid piisavalt palju!”

Saali teisest otsast leian veel saarlasi – täpsemalt Saaremaa

Laevakompanii, aga ka Grand Rose Spa ja Suure Tõllu puhkeküla “toa”.
Avo Koppel, Suure Tõllu puhkeküla juhataja: „Tuleb talvel siin tööd teha, et suvel oleks lihtsam. Arvan, et messile tulekust on kasu, huvilisi on palju. Tundub, et hetkel on suurem huvi isegi Grand Rose’i vastu. Ta on niivõrd uus asi ja läheb praegu rahvale rohkem peale.”

Kuigi Johani SPA on hetkel alles ehitajate pärusmaa, on firma logotaim – hundinui, lihtsuse ja loodusläheduse sümbol -, Tourestilt nüüd paljudele meelde jäänud…

Turismimess pole mitte ainult lennupiletid või rabamatkad, on veel lugematu hulk muud põnevat. Kasvõi saaremaa seebid!

Ea Velsvebel-Greenwood, GoodKaarma: „GoodKaarma on käinud oma seepidega messidel Soomes, Londonis, aga sellisel üle-eestilisel üritusel me pole varem olnud. Oleme tutvustanud oma tooteid… hästi tore on siin. Paljud on meist juba kuulnud, aga samas on isegi saarlasi, kes pole kuulnud-näinud! Kõige suuremat huvi pakkusid meie detsembris väljatoodud uued seebid, aga on ka mitmed lemmikud meie varasemast toodangust.”

Küsimus – kas kollegid või konkurendid? – omandab Tourestil hoopis teise tähenduse. Nii leian Marvi Ehte (Saaremaa Reisibüroo) ja Margus Mölderi (Ahrensburgi Reisid), sõbralikult ühe laua taga istumas ja messi muljeid arutamas.

Marvi: Tänavu on üllatavalt palju rahvast ja tundub, et see messihall hakkab juba väikseks jääma. Peaks olema rohkem ruumi. Samuti võiksid piirkondadel olla endil eraldi paviljonid. Me oleme Riia messile nö iga minut järele jõudmas.

Margus: Mess on kõvasti edasi läinud, laupäeval oli külastajaid üle 9000, see on juba halli piir. Huvi reisimise vastu on kasvanud ja siin müügis olnud kaugemad reisid müüakse läbi mitte päevade, vaid juba tundidega.

Marvi: Loosung „Puhka Eestis!” on hakanud toimima, sest huvi tuntakse nii kaugemate maade kui ka Eesti vastu. Eesti inimene on aru saanud, et peale töö tegemise on vaja ka puhata. Ta on endale selgeks teinud ja teab täpselt, mida tahab. Ta ei käi siin voldikuid korjamas! Ta küsib enda jaoks õiget asja.

Mida siit messilt õppida on?

Margus: Mess annab infot sellest, mida teised teevad. On hea võimalus saada kokku endiste ja uute koostööpartneritega, sõpradega. See on tegelikult ikka väga tähtis üritus.

Marvi: Ka konkurentidega on hea kokku saada ja leida ühiseid huve. Seda tööd ongi vaja koos teha. Siis on ka tulemus parem. Täna võime juba öelda, et Saaremaa müüb ennast tervikuna.

Kersti Kont, Eesti Turismifirmade Liidu tegevdirektor, lubab kasutada enda kohta väljendit “väsinud, aga õnnelik” (Suur töö on seljataga ja korraldajad ise on väga rahul. Külastajaid loeti kokku viimaste aastate rekord, üle 20 000.): Meil on hea meel, et huvi messi vastu on kasvanud nii ettevõtjate kui ka külastajate poolelt. See oli meile endilegi üllatus. Viimasel kolmel aastal on külastajate number jäänud ligikaudu 15,5 tuhande juurde.

Küll teeb pisut murelikuks Pirita messikeskuse enda tulevik – elamuehitus tungib peale ja pole veel päris kindel, kus saab teoks Tourest 2008.

Selle küsimuse tahaksin minagi esitada. Ainult ei tea, kellele. Üks on kindel – Tourest 2008 tuleb kindlasti!
Ja see ju ongi kõige tähtsam.

Autor tänab Kuressaare linnavalitsust küüdi eest.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 135 korda, sh täna 1)