Guinnessi tarbijaskond on välja suremas

Briti päevaleht The Daily Telegraph kirjutas, et iiri õlu Guinness on omaenda kodumaal populaarsust kaotamas.

Guinnessi kaubamärgi valdaja Briti kompanii Diageo tunnistas, et viimase kuue kuu jooksul on legendaarse tumeda õlle, mida toodetakse enam kui 250 aastat, läbimüük kahanenud 10% võrra. Kompanii juhtkond on seisukohal, et läbimüügi vähenemine on seletatav sellega, et Guinnessi tarbijaskond on lihtsalt välja suremas.

„Te vaid vaadake, mis Iirimaal toimub,” kurtis ajalehele kompanii tegevjuht Paul Walsh. „Viiekümne-kuuekümneaastased mehed, kes varem tulid viis kuni kuus korda nädalas pubidesse, et seal õhtu jooksul juua viis kuni kuus pinti (so u 25 liitrit – toim.) õlut, on välja vahetatud palju nooremate klientide poolt. Nemad tulevad pubidesse vaid kaks-kolm korda nädalas ja joovad seal õlut vaid kaks-kolm pinti (veidi enam kui üks liiter – toim.)!”

Kuid alkohoolsete jookide eksperdid väidavad, et asi pole vaid demograafias. Õlletarbimist ja õllepruulimist uurinud ajaloolane Roger Protz on seisukohal, et “Guinnessi õlu pole oma kvaliteedilt enam see, mis ta oli veel 20 või 30 aastat tagasi”. Ajaloolase väitel on tänapäevane Guinnessi õlu muutunud palju vesisemaks ja sellele on juurde tekkinud mingi ebameeldiv mõru maitse.

Kompanii Diageo esindajad väidavad aga kindlalt, et Guinnessi retsepti pole nad viimaste aastate vältel muutnud. Nad kinnitavad ka, et Guinness on vaatamata läbimüügi kahanemisele ikkagi veel enim müüdud kesvamärjuke selliste Iirimaa suuremate linnade pubides nagu Dublin, Galway ja Kilkenny. Tõsi küll, Heinekeni õlu jääb vaid napilt maha. 

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 31 korda, sh täna 1)