Hoia tervist

Eks me kõik ole kiire aja inimesed. Arvutiajastul eriti. Elu sunnib. Mõnda ületunnitööks, mõnda isegi kahel töökohal rabajaks. Ometi ei tohiks me unustada tervist. Ka rämpstoidu sõltlasele ja kiirusehullule on seda vaja. Siit mõned tervisevihjed.

Hommiku esimene jook olgu klaas vett. Tühi kõht nõuab. Alles siis võiks võtta näiteks teed. Ah et millist? Kas või mailaseteed – ergutab ajutegevust. Pikk päev ju ees. Kohvi aga tuleks käiku ainult siis, kui viimane häda käes. Kuidas oleks üks tass päevas?

Hommikune puder – kui vähegi võimalik – paneb seedimise paika. Kosutab. Mida lihtsam, seda parem.

Piimast jäägu meelde, et see on toit omaette. Klaas piima lõuna- või õhtusöögi ootena on õige. Aga mitte toidu kõrvale. Siia kõlbab vesi, ikka vesi. Kõht ei ole mingi piima hapendaja.

Tervise hädapärane nõue on – vähemalt üks soe toit päevas. Ja seda ei tohi ahmida. Naudi söömist. Ka närimist. Kiirsöömise läbi õpid ainult täissuuga rääkimist – ikka ameeriklase moodi – ja kõhuvaevadega harjumist.

Magustoit on kurjast. See on puhas patt. Lihtsalt maiuseõhina orjamine. Ja samas asjas on eriti ohtlikud suurte toidupoodide imepikad maiuseriiulid. Kes need küll tervise piitsutamiseks välja mõtles?

Tervislike söögikordade nimel oleks õhtusöögi viimane aeg kell 6 ja viimane teejoomine kell 9 õhtul.

Suitsetamine on kahekordselt kurjast, hävitab tervist ja röövib toidu maitse. Rämpstoit on terviselõhkuja ja ei kuulu aruka sööja toidulauale.
Head tervislikku aastat kõigile!

Endel Loo

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 2 korda, sh täna 1)