Segadus Kuressaare linnaliinidel: bussid lagunevad ja reisid jäävad ära (2)

Segadus Kuressaare linnaliinidel: bussid lagunevad ja reisid jäävad ära

 

Kuressaare linnaliine teenindav bussifirma AS Harjumaa Liinid on pälvinud reisijate pahameele, kuna bussid on halvas tehnilises seisukorras ja reisid kipuvad ära jääma. Saare maavalitsus esitab aasta tagasi Kuressaare liine teenindama valitud bussifirma juhtkonnale ärajäänud reiside kohta järelepärimise.

„Kunagi pole kindel, kas see buss sõidab või ei sõida,” rääkisid eile varahommikul Tiimari poe ees liinibussi nr 3 oodanud lihakombinaadi töötajad. Kell 6. 40 väljuvat bussi kasutavad naisterahvad kinnitasid, et selle aasta jooksul on reise ära jäänud vähemalt kümnel korral. Õigeks ajaks tööle jõudmiseks on inimestel tulnud tellida takso või kasutada kodust transporti. Mõnikord on bussijuht korjanud bussi ootava rahva oma isikliku sõiduauto peale ja sihtkohta toimetanud.

Probleeme on olnud busside tehnilise korrasolekuga. „Üks hommikul oli niimoodi, et meid võeti Tiimari eest peale ja paluti vana Maapanga hoone juures maha minna, sest bussil ei läinud uks kinni. Kutsusime omale takso, et edasi sõita,” meenutasid naised.

„Me oleme 4–5 aastat selle liiniga sõitnud ja enne ei ole sellist probleemi olnud, et buss ei tule,” rääkisid naised ja lubasid peatselt bussisõidust jalgratta kasuks loobuda. Nördinud sõitjad on ärajäänud reisidest informeerinud ka Kuressaare linnavalitsust.

Eile keskpäeval jäi linnaliinidel ära mitu reisi, mille põhjuseks oli väidetavalt bussijuhtide haigestumine. Bussijuhid olid reisijaid juba nädal tagasi hoiatanud, et bussid on katki ja juhid haiged, mistõttu reisid võivad ära jääda.

Linnaliini sõidavad liiklusohtlikud bussid

Harjumaa Liinide kohapealse bussipargi remontimisega tegeleva Farlex Auto OÜ mehaanik rääkis Oma Saarele, et firma bussid on küll üsna uued, aga käest äralastud. Probleeme on just väikeste bussidega. „Nad tulevad remonti alles siis, kui suur häda on käes ja buss enam ei liigu,” selgitas mehaanik. „Regulaarset hooldusremonti bussidele ei tehta, sest bussid on kogu aeg liinil.”

Mehaanik jutustas loo, kuidas politsei võttis rajalt maha bussi, millel hakkas stange eest ära kukkuma. Töökojas selgus, et lahtine stange oli siiski vaid jäämäe tipp: tegelikult oli ripakil bussi raam koos mootoriga.

AS Harjumaa Liinid annab hooldusfirmale tööde teostamiseks aega sageli vaid paar tundi, kuna buss peab liinil tagasi olema loetud tundide jooksul. Värske juhtum on selline, kus mehaanik tunnistas firma esindajale, et viga jäi ajapuudusel parandamata, kuid firma esindaja saatis bussi ikkagi uuesti liinile.

„Praegu sõidab liinil ja veab inimesi buss, millel üks ratas ei pidurda, sest puudub piduriklots,” tunnistas mehaanik. Veel tuli remondimehele meelde üks kuutagune juhtum, mil remonti toodi buss, mis oli kaks päeva sõitnud puruks rattalaagriga. „Võtsin ilukilbi ära, laagril kuule enam sees ei olnud, kõik olid ilukilbi sees,” kirjeldas remondimees olukorda, mis võinuks lõppeda ratta alt äratulekuga.

Maavalitsus teeb järelepärimise

Liiniveolepingu üle järelevalvet teostav Saare maavalitsuse majandusosakonna juhataja Marek Raud ütles Oma Saarele, et maavalitsus saadab lähipäevil vedajale järelepärimise seoses jaanuaris ärajäänud reisidega. Järelepärimine põhineb kodanike kaebusel, mis jaanuaris Kuressaare linnavalitsusse laekus. Kuigi maavalitsus on pärinud kaebuse suhtes vedajalt aru ka varem, pole ATKO Gruppi kuuluv AS Harjumaa Liinid vastanud. Maavalitsus võib liiniveolepingu katkestada, kui aasta plaaniliste reiside üldarvust jääb väljumata üks protsent.

ATKO Grupi juhatuse esimees Margo Tomingas ütles Oma Saarele, et ta soovib näha kirjalikke pretensioone ega taha asjade üle arutada külajutu tasemel. Mis puutub eile keskpäeval ärajäänud reisidesse, siis lubas Tomingas nende ärajäämise põhjused välja selgitada.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 123 korda, sh täna 1)