Saaremaa-Turu laevaliini sel aastal ei tule

Paar päeva tagasi sai Saare maavalitsus kirja Turu linnavalitsusest, milles on öeldud, et Turu linn ei esitanud taotlust saamaks raha Saaremaa ja Turu vahelise laevaliini käivitamiseks. Põhjuseks on toodud asjaolu, et Saaremaa Laevakompanii ei olnud projektist piisavalt huvitatud.

Saaremaa ja Turu vahelise laevaliini avamise peainitsiaatoriks oli Turu linnavalitsus ja raha liini käivitamiseks oli kavas taotleda euroliidu territoriaalse koostöö projektist Interreg III A-program (so piiriülene koostöö). Käesoleva nädala alguses sai aga Saare maavanem Toomas Kasemaa Turu linnavalitsuselt kirja (see on dateeritud kuupäevaga5. aprill), et taotlust raha saamiseks ei esitata.

Sellise käitumise põhjenduseks oli kirjas ära toodud asjaolu, et projektis puudus Saaremaa Laevakompanii nn kavatsuste protokoll (ingl k Letter of Intent), ilma milleta oleks projekti Via Sea Baltica (so Saaremaa-Turu laevaliin) rahastamise taotlus niikuinii läbi kukkunud. Turu linnavalitsuse kirjas on veel öeldud, et kuna „Saaremaa Laevakompanii ei vastanud kirjadele ega ka telefonikõnedele, siis kujunenud olukorras otsustaski
Turu linnapea taotluse Turu-Saaremaa laevaliini rahastamiseks tagasi võtta”.

Samas on kirjas öeldud, et projekti osapooled – Saare maavalitsus, Kuressaare linnavalitsus jt – andsid oma parima, et laevaliiklus Saaremaa ja Turu vahel käivituks, ja väljendatakse lootust, et see vahejuhtum „ei kahjusta Turu ja Saaremaa koostööd”. „Me siiralt loodame, et laevaliiklus Turu ja Saaremaa vahel tuleb aastal 2008,” on öeldud Turu linnavalitsuse kirjas, mis lõpeb lubadusega, et Turu linnavalitsus on „edasise koostöö nimel avatud kõiksugu ideedeks ja ettepanekuteks”.

Maavanem süüdistab soomlasi

Saare maavanem Toomas Kasemaa ütles kommentaariks, et Saaremaa-Turu laevaliini avamisel tekkinud raskustes on süüdi Turu linnavalitsus kui kogu projekti peainitsiaator, sest liini rahastamise taotluse tagasivõtmine oli sealsete linnavõimude ühepoolne otsus. „Omapoolse eeltöö tegime, laevakompanii esitas Turu linnavõimudele hinnapakkumised, kuid otsuse mitte esitada taotlust rahasaamiseks langetas Turu linnavalitsus, ilma et ta oleks seda koostööpartneritega arutanud.” Kasemaa lisas, et Saare maavalitsus kavatseb Turu linnapeale läkitada vastukirja, milles väljendatakse rahulolematust ja nördimust koostöö puudulikkuse üle.

Saaremaa-Turu laevaliin avamise suhtes oli maavanem siiski optimistlik: „Ma arvan, et praegu on veel vara seda öelda, sest rahastamiseks on ka teisi võimalusi, mida meil tuleb kaaluda.”

Saaremaa Laevakompanii (SLK) juhatuse esimees Tõnis Rihvk ütles, et tema jaoks on Turu linnavalitsuse selline tasakaalustamata kiri suur üllatus. „Meie olime ja oleme ka praegu koostööks täielikult valmis ja valmis ka lavaliiniga seotud riske jagama,” rääkis ta.

Tõnis Rihvki sõnul olevat Turu linnavalitsus küsinud neilt nõusolekut SLK nime kasutamiseks projektis. „Andsime nõusoleku ja kinnitasime, et kui laevaliinile mingi toetus eraldatakse, siis oleme valmis ka proovima ja riski jagama,” rääkis SLK juhatuse esimees.

Laevafirmade vähene huvi

Projekti Via Baltic Sea Soome-poolse ühe algataja Varsinais-Suomen Liitto (so Turu piirkonna omavalitsusliitude ühendus) esindaja Raimo Korhonen ütles Oma Saarele, et taotlust Saaremaa-Turu laevaliini rahastamiseks ei esitatud ühel põhjusel – laevafirmade vähene huvi projekti vastu.

„Ma rõhutan just sõna „laevafirmade”, mitte aga laevafirma,” ütles Korhonen. „Kuigi nii Saare maavalitsus kui ka teised projekti osapooled tegid ära suure eeltöö, ei esitanud üksi laevafirma siiski taotlust liini opereerimiseks, mis oleks projekti rahastamiseks olnud vajalik.”

„Ma olen kindel, et sel aastal Saaremaa-Turu laevaliini kohe kindlasti ei tule,” jätkas Korhonen, kes avaldas samas lootust, et laevaliin avatakse 2008. aasta hooajaks. „Loomulikult saab see teoks vaid juhul, kui juba sügisel hakatakse asju õigesti ajama,” lisas ta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 24 korda, sh täna 1)