Vana Volgaga 40ndale Saaremaa rallile

“Plaan on minna neljakümnendale Saaremaa rallile. Mõte võistluse korraldajatele meeldis. Pealegi on auto ju olemas ja oleks sümboolne sellega sõita. Ka esimestel võistlustel olid Saaremaal seesugused Volgad rajal,” räägib Margus Sepp, kelle käe all sai eelmisel kevadel kahe kuuga võistlusvalmis 1967. aastal ekspordiks toodetud GAZ 21 ehk vana Volga.

“Autot on muidugi järele aidatud, et hea sõita oleks,” lausub Margus Sepp. “Ehitada väga keeruline ei olnud, kõik agregaadid olid olemas. Nüüd on Volgal elektrisüsteem ümber tehtud, sai paigaldatud korralik käigukast, plokiga tagasild, GAZ 24 pidurivõimendi ja hea jõuallikas. Mootoris on kerged hoorattad, kaalu aetud kolvid ja sportnukk.”

Paarikümne aastase võidusõidukogemusega Sepp
lisab, et kiireks rallisõiduks vajab täpselt 40 aasta eest perre soetatud GAZ 21 siiski veel täiendamist: “Ralliks panen autosse korralikud korvistmed ja ohutusrihmad. Diivani peal rallit ei sõida. Tahaks, et natukene gaasi ka anda saaks. Kas või linnakatsel.”

Mitu hobujõudu GAZ 21 mootor välja annab? Seda Margus Sepp päriselt ei tea: “Tehase poolt on 95. Tugev 30 võib julgelt otsa panna. Pakuks, et 130 hj kanti.”

Kui kõik läheb plaanipäraselt, läbib Sepp Volgaga 12.–13. oktoobril toimuva 40. rahvusvahelise Saaremaa ralli võistlusraja. Arvatavasti istub VIP-kirju kandma hakkava rallimasina rooli ka legendaarne rallisõitja Uno Aava. Pool sajandit autospordiga tegelenud 78-aastane võidusõitja läbib rallil eeldatavalt ühe kiiruskatse.

Rando Aav

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 29 korda, sh täna 1)