Saaremaa ralli eelmistest aastatest erinev

Sügisel toimuv neljakümnes Saaremaa ralli tuleb varasemast mõneti erinev. Võistlustrass saab korraldajate teatel olema tavapärasest pikem ning WRC-autod sel aastal tõenäoliselt starti ei pääse.

“WRC-autosid peale ei lase, et rallit põnevamaks teha,” selgitas ralli korralduskomitee liige Einar Soe, tuues põhjenduseks argumendi, et võidusõit absoluutarvestuse esikohale muutub selle võrra tasavägisemaks.

“40. Saaremaa rallil on võitjaile rahalised auhinnad. Kahtlemata oleks mõnel WRC-autol sõitval rallipaaril suuremad eelised üldvõiduni jõuda. Kui tuleks üks-kaks WRC-autot, oleks võitja juba ette teada ja poleks pinget. Nüüd saab võistlus olema võrdsem ja tase ühtlasem. Pealegi ega Eestis tõsist WRC-meest pole ka.”

Enne sellise otsuse tegemist pidasid ralli korraldajad läbirääkimisi mitme välissõitjaga. “Suhtlesime põhiliselt Soome ja Norra sõitjatega. Suuremat hulka WRC-autosid tulemas näha polnud,” sõnas Soe.

Võistluse korraldajad avaldasid lootust, et konkurents muutub WRC-autode puudumise tõttu pingelisemaks ja pakub seeläbi rohkem põnevust nii sõitjaile kui ka publikule.

“Selles on kindlasti point, sest kui on prisked auhinnad, ega teistel palju lootust neile poleks,” avaldas arvamust mullusel Saaremaa rallil WRC-autoga teise koha saavutanud Margus Murakas. Eesti Autospordi Liidu rallikomitee liige ja rallisõitja Margus Murakas lisas aga, et sellele vaatamata võiksid WRC-autod rajal olla. “Need on niipalju teistmoodi autod,” põhjendas ta.

Korralduskomitee liikme Einar Soe sõnul pikeneb tänavusel Saaremaa rallil ka võistlusrada. “Katsete arv pole suurem, kuid rada tuleb eelmiste aastatega võrreldes väheke pikem,” lausus ta.

Esmase ülevaate planeeritavast leiavad rallihuvilised juba tuleval nädalal võistluse koduleheküljelt www.saaremaarally.ee
Eesti autoralli meistrivõistluste viimane etapp, 40. Saaremaa ralli, toimub 12.–13. oktoobril. Võistlust korraldab MTÜ Saaremaa Ralli.

Rando Aav

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 41 korda, sh täna 1)