Bussipileti hinnad maaliinidel võivad tõusta (4)

Bussipileti hinnad maaliinidel võivad tõusta

 

AS GoBus on esitanud maavalitsusele taotluse 1. juunist riigipoolse dotatsiooni suurendamiseks ning piletihindade tõusuks maakonnasisestel liinidel.

Ettevõtte juhatuse esimees Margus Männik nendib, et seis on kriitiline, sest firma teenib maaliinidega kahjumit – eelmisel aastal jäädi kahjumisse 1,284 miljoni krooniga, selle aasta esimene kvartal on miinust tootnud 800 000 krooni.

Männik ütles Oma Saarele, et GoBus on igati valmis dialoogideks ning ei taha esialgu rääkida mustast stsenaariumist, st liinilepingu ülesütlemisest. Ühe variandina küsitakse riigilt senise 4,69 krooni asemel 6,83 krooni bussi sõidukilomeetrilt (kui 4,69-le liita piletitulu kilomeetri kohta, st 3,80 krooni, teeb see kokku 8,49 krooni). Männik sõnas, et praeguse dotatsiooni ja piletihindadega ei ole võimalik firmat üleval hoida – ametiühingute surve tagajärjel tuli tõsta bussijuhtide palkasid (lisaks tahavad ju ka mehaanikud normaalset palka saada), kallinenud on varuosad jne.

Sestap pakutaksegi välja lisaks dotatsiooni suurenemisele ka piletihinna tõstmine alates 1. juunist – sõltub läbirääkimistest, kas lisatakse igale piletile kaks krooni või kehtestatakse pileti maksimumhinnaks näiteks 50 krooni.

Et busside täituvus liinidel on erinev (Männik märgib, et bussid on täis „mõned kilomeetrid enne kooli ning pärast lõunat”), on bussifirma seisukohal, et tellija peab liinigraafikud objektiivselt üle vaatama ja need optimeerima – kui tellijal ei ole raha, ei saa selle eest ka teenust.

Läinud nädalal pöörduski AS GoBus maavanema poole, et riik suurendaks neile makstavat dotatsiooni. Saare maavanema Toomas Kasemaa nõunik Anu Vares märkis, et nemad on omakorda pöördunud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poole sooviga juurde saada ühistranspordi korraldamiseks ette nähtud toetust. „Esialgse info kohaselt on ministeeriumil plaanis anda täiendavalt ühistransporditoetust juurde kõikidele maakondadele,” teatas Vares, kelle sõnul on alles pärast täpse toetussumma selgumist võimalik otsustada, kas taotlused bussipileti hinna tõstmiseks on põhjendatud või mitte.

17. mail arutab tekkinud olukorda Saaremaa Omavalitsuste Liit. Selleks ajaks ootab AS GoBus ka maavalitsuse seisukohta. Männik oli eile 99 protsenti kindel, et olukord siiski laheneb ning lepingut ennetähtaegselt üles ei öelda.

AS-il GoBus on lepingujärgne kohustus teenindada Saare maakonna maaliine 28. veebruarini 2011. Kokku sõidavad firma bussid 33 maaliinil.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 51 korda, sh täna 1)