Saarlastele Tallinna rallilt kaks klassivõitu

Saarlastele Tallinna rallilt kaks klassivõitu

 

Eesti autoralli meistri- ja karikavõistlused jätkusid nädalavahetusel Harju- ja Raplamaa teedel peetud 24. rahvusvahelise Tallinna ralliga, kus kahes arvestusklassis jõudsid võiduni saarlased.

4.–5. mail sõidetud Koger ja Partnerid Tallinna ralli võitsid Mitsubishi Lanceril võistelnud Toni Klemets ja Panu Plosila. Teise koha saavutasid Subaru Imprezal kihutanud Rainer Aus – Silver Kütt, kes jäid soomlastele kokkuvõttes alla vaid 1,9 sekundiga.

Rainer Ausi sõnul sai saatuslikuks väike eksimus eelviimasel kiiruskatsel: “Läksin kiires kurvis veidi välja põllule. Seal tuli umbes neljasekundiline kaotus ning see saigi lõpuks määravaks.” Viimane kiiruskatse oli 2,3 kilomeetri pikkune publikukatse Laitse paarisrajal ning seal polnud enam võimalik kaotatut tasa teha.

Üldvõidu nimel pingutanud tartlased Priit Saluri – Indrek Lepp lõpetasid ralli kolmanda kohaga. Mitsubishi Lanceril võistelnud rallipaar kaotas võitjaile 18,7 sekundit.

Tänakult maruline sõit

Kui suures N-rühmas (klass N3) läks esikoht soomlastele, siis väikese N-rühma võidu noppisid Ott Tänak ja Raigo Mõlder, kes platseerusid üldises paremusjärjestuses 14. kohale.

Renault Cliol sõitnud rallipaar jäi absoluutarvestuse parimaile alla poolteise minutiga, ent oma masinaklassis ei antud rivaalidele sõnaõigust. Saarlased võitsid N2 klassis kõik kiiruskatsed ja edestasid ralli lõppedes lähimaid konkurente ühe minuti ja 29 sekundiga. Soomlased Erno Randelin – Janne Rönkkö (Honda Civic Type-R) olid omakorda minuti jagu kiiremad võistluspaarist Hendrik Kers – Raino Verliin (Renault Clio).

Kuni 2-liitrise mootoritöömahuga ühesillaveoliste autode arvestusklassis F2 (klassid N1, N2, A4, A5) polnud Tallinnas vastast rallipaarile Urmo Aava – Kuldar Sikk (Suzuki Swift). Aga meistrivõistluste arvestuses kerkis kahe etapi järel liidrikohale koos Ken Järveojaga võistelnud tänavune MM-sarja debütant Aigar Pärs, kes pidi lisaks Aavale tunnistama ka Tänaku paremust.
“Algul soovisime Aava ja Pärsiga tempos püsida, aga Aava läks eest. Siis proovisime Pärsi selja taga hoida kuni lõpuni, mis ka õnnestus,” kommenteeris Tänak. “Kõik toimis ja andsime endast parima,” jäi noorvõistleja ralliga rahule.

Uskumatud rehvipurunemised

“Meie suutsime suuri kive vältida,” selgitas Ott Tänak oma edu saladust rallil, kus kõige enam purunes autodel rehve legendaarsel Kivitammi katsel, mille esmakordsel sõitmisel purunesid rehvid paarikümnel autol. Korduskatsena teistkordsel läbimisel ulatus purunenud rehvide arv aga kolmekümneni.

Tänak märkis, et õnnestus sõita rööpa peal. “Muidu olnuks suhteliselt lootusetu head kohta saada,” tunnistas ta.

Klassis E9 võiduni jõudnud Einar Laipaik – Siimo Suvemaa, kes lõpetasid võistluse üldarvestuse 19. kohaga, pidid vahetama ühe vasakpoolse esirehvi, mis purunes viimasel katsel enne suurt hoolduspausi. Kuigi BMWl võistelnud meeste autol muid probleeme ralli jooksul ei ilmnenud, sai tõsiselt kannatada ka amortisaator.

Rahvuslikus rühmas juhivad kahe etapi järel meistrisarja võrdselt 15 punktiga äsjasel rallil klassivõidu saavutanud Einar Laipaik ja E8 klassi autoga hooaja avaetapilt maksimumpunktid noppinud Lembit Soe, kes seekordsel etapil ei osalenud.

Küll aga tegid võistluse E8 klassis kaasa Einar Soe – Tarmo Kaseorg. Lada VFTS-il kihutanud saarlased lõpetasid ralli üldarvestuse 58. kohaga.
“Teadsin, et üks katse rehve lõhub. Meil õnnestus sealt tervelt läbi tulla. Teised katsed olid kõva kattega ja väga kiired,” kommenteeris Soe. “Meie jaoks läks võistlus normaalselt. Saime ilma tehniliste probleemideta lõppu – varem on pidevalt probleeme olnud. Olen rahul, sest oli eesmärk lõpuni jõuda ja kogemusi saada.”

Kimbutasid tehnilised probleemid

Saarlastest jõudsid finišisse veel esmakordselt koos võistelnud Rando Turja ja Ain Sepp. Klassis E7 oli Lada VFTS-il sõitnud rallipaar kokkuvõttes seitsmes, üldises paremusjärjestuses 52.

Turja ütles Oma Saarele, et tal õnnestus rehvipurunemistest pääseda, kuid autol puudusid tagapidurid ja see tegi sõidu keerulisemaks. “Muidu kõik ülejäänu toimis. Arvestades, et sõitsin uue kaardilugejaga, kes juurtelt samuti saarlane, läks võistlus hästi.”

Ralli olid auto mootoririkke tõttu sunnitud katkestama Kristjan Lüüding – Aivo Turja (BMW Compact). Tehniliste probleemide tõttu jäi võistlus lõpetamata ka Mitsubishil võistelnud rallipaaril Henry Ots – Margus Laasik ning ekipaažil Reiko Lempu – Indrek Jõeäär, kelle Hondal purunes pärast viimast kiiruskatset sidur.

“Rehv läks puruks ja see tegi mootorile kuuma ning sidur hakkas libisema. Sõita normaalselt ei saanud. Pärast viimast katset, kui tuli oodata, panin auto seisma ja siis see enam käima ei läinud,” nentis N2 klassis kogu ralli vältel arvestatavat kiirust näidanud Lempu.

Eesti autoralli meistrivõistluste järgmine etapp sõidetakse Rakvere lähistel 29.–30. juunil.

Rando Aav

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 63 korda, sh täna 1)