10-aastane Regula hoiab endiselt kõrget taset

10-aastane Regula hoiab endiselt kõrget taset

 

Kõigile reisijaile, kes satuvad täna Kuivastu–Virtsu liinil parvlaeva Regula pardale, pakutakse pidukringlit. Põhjuse selleks annab Regula ise. Kuressaare Leiva kümnekilosest küpsetisest peaks jaguma suu magusaks tegemiseks terveks päevaks.

Täpselt kümme aastat tagasi hakkas 1971. aastal Saksamaal ehitatud 105 sõidukit mahutav parvlaev Suures väinas reisijaid teenindama. Liialduseta võib öelda, et liiniloleku esimesest päevast alates võitis uuetüübiline alus nii reisijate kui ka laevapere usalduse. Reisijatele mugavuse tagamisel annab Regula praegugi silmad ette paljudele uuematele parvlaevadele.

„Esimese laeva ostmisel oli otsus väga tõsine. Tahtmata kedagi kiita, müts maha julgete meeste ees. Kõhklusi ja kahtlusi oli palju, aga reeder Vjatšeslav Leedo oli see, kes lõpliku sõna ütles. Kui ostu-müügitehing oli sõlmitud ja raha üle kantud, surus müüjapoole esindaja rootsi härrasmees Ake Svensson kätt ja ütles, et härra Rihvk, te ostsite kõige parema Põhjamaade praami. Võtsin seda tollal viisaka mehe tavalise komplimendina, aga kõik need kümme aastat on näidanud, et ostsime tõesti väga hea laeva,“ iseloomustas Regulat Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimees Tõnis Rihvk.

Kolmekümne kuue aastane laev on olnud vaid kahe peremehe käes. Kuni 1997. aastani sõitis liinimärki Scandlines kandev alus Taani Helsingöri ja Rootsi Helsingborgi vahel. Kuna 1997. aastal toodi sellele liinile suurem laev, siis pandi igati korras Regula müüki. Viimased kümme aastat on Regula eest hoolt kandnud Saaremaa Laevakompanii.

„Tahame talle head peremehed olla veel mitu head aastat. Laeval ei ole häda midagi, ainuke asi – ta hakkab ka sellel liinil väikseks jääma. Kui 1973. aastal toodi liinile Tehumardi, siis ennustati, et väinaliikluse probleemid on lahendatud igavesest ajast igavesti. Nüüd on meil Kuivastu ja Virtsu vahel sõitmas Regula, 140 autot mahutav Viire ja Koguva. Silmapiiril on aga uued laevad, mis mahutaksid veelgi rohkem sõidukeid,“ teavitas Tõnis Rihvk.

Laevakompanii tegevjuhi hinnangul ehitatakse praegu minimalistlike omadustega parvlaevu.

„Kiirus ja mahtuvus on uutel laevadel põhikriteeriumideks. Reisijate mugavusele pööratakse vähem tähelepanu.“ Rihvki sõnul on uut 150 autot mahutavat alust Muhu ja mandri vahele kurseerima oodata 2009. aastal.
Regula kaptenid on praegu Ain Pulk ja Arvo Suurhans. Laeva tõid Rootsist Eestisse ning seisid esimestel aastatel kaptenisillal Otto Ojamaa ja Jaak Kärm.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 247 korda, sh täna 1)