Operfest päästab festivali (13)

Operfest päästab festivali

 

„Ma ei ole täna veel 100 protsenti kindel, kas ooperipäevad toimuvad,“ ütles eile Oma Saarele MTÜ Operfest juht Mariliis Toon. „Praegu teeme viimaseid ponnistusi, et festival toimuks,“ nentis ta. Toon lubab lõpliku sõna öelda järgmisel nädalal.

Kui sel aastal festival lihtsalt ära jätta, tekitab see Tooni sõnul hulga probleeme, sest traditsioon katkeb. „Kui hakata siis aasta pärast jälle uuesti, on see palju raskem. Kui aga võtta vastu otsus, et üle aasta korraldada (kui see on sobilik nii linnale kui ka meile), siis selline korraldus võiks toimima hakata tulevast aastast.

Kuivõrd segavad ürituse korraldamist eelmise ooperifestivali korraldaja SA Muusikahariduse Sihtasutus võlaasjad?
Mariliis Toon: „Kui me oleme teinud kokkuleppeid, oleme selgitanud, miks on festivalil uus korraldaja, on lihtsalt seletamist rohkem. Sponsorite leidmist mõjutavad ajakirjanduses ilmunud artiklid – mitmed toetajad on alt ära hüpanud. Majutuse puhul arvestame, et saame kõiki teenuseid vaid ettemaksuga, aga see on minu arvates ka normaalne.

Üldiselt öeldakse, et tegemist on hea üritusega, aga rohkem arutletakse selle üle, et seda üritust ei peaks korraldama Ludmilla Toon ja tema tütar.

Kuidas nende sihtasutuse võlgadega on, kas suudate need kunagi ka ära maksta?
Võlad on sihtasutuse omad ning meie mõte, miks Operfest loodi, oli see, et kuna Ludmilla Toon on väsinud ja tal on ka tervisega suured probleemid, siis mina arvasin, et ma suudan seda edasi korraldada. Aga ma ütlesin ka, et teen seda oma tingimustel – kui mul on oma firma, oma meeskond. Las kunstiline pool jääb Ludmilla Tooni kanda. See ei saa aga olla ka ainuisikuline – mis ta tegelikult ei ole ka olnud –, on olemas kunstinõukogu, mis tegeleb kunstiliste küsimuste ja strateegiatega.

Kõige lihtsam variant oleks lasta sihtasutus pankrotti – elame edasi –, aga mõte oligi selles, et me maksame sihtasutusele transiiditasu, et võlausaldajad saaksid oma raha tagasi.

Kas kommenteerite puudujääke, mis volikogu revisjon tuvastas (topeltarve linnale ja kultuuriministeeriumile ning sularaha maksmine Odessa teatrile)?
Arvet ma ei oska kommenteerida, aga Odessa puhul olin ise kõrval. Teater ei olnud nõus Kuressaarest ära minema, kui nad ei saa osa summast sularahas kätte, aga seal hakkasid juba tekkima viisaprobleemid, kuna küllakutsuja vastutab küllatulnute õigeaegse äramineku eest. Et teatri direktorit, kellega sõlmiti leping, ei olnud, siis oli trupijuht see, kelle kätte osa raha maksti.

Kuhu on kadunud Ludmilla Toon? Räägitakse, et temaga ei saa keegi ühendust.
Ludmilla Toon on alates veebruarist olnud nii haiglas kui ka haiguslehel.

EAS ei rahastanud ooperipäevade projekti. Üsna valjusti räägitakse, et olete partnerite eest seda varjanud.
Ma ei tea, kust see jutt on tulnud. Meie saime ametliku vastuse maikuu keskel ja me ei ole seda kordagi varjanud. Projekti rahastamine käib nii, et sa annad projekti sisse ja kui on mingeid tehnilisi täpsustusi vaja, siis nad paluvad parandusi ja jätavad asja menetlusse. Kui nad arvavad, et asi ei vääri menetlemist, saadetakse nelja päeva pärast negatiivne vastus. Kuna meile vastus nii kohe ei tulnud, siis esitati küsimus, milline on kvalitatiivne muudatus. Meie põhjendus ei olnud nende jaoks piisav. Küsisime EAS-lt 530 000 krooni.

Ooperipäevade eelarve on 1,87 miljonit krooni. Kui palju sellest täna puudu on?
Linna käest oleme saanud 250 000 krooni, kultuurkapitalilt 130 000 krooni, siis on sponsorraha umbes 300 000 krooni, lisaks on riigi eelarves meie jaoks 200 000 krooni, pluss piletite eelmüügist saadud summa. Nii et umbes pool raha on praegu olemas.

Kas on reaalne võimalus veel ka see teine pool leida?
Nagu ma ütlesin, me teeme viimaseid ponnistusi.

Palju pileteid müüdud on?
„Carmeni“ etenduseks on pool platsi müüdud, teisi pileteid natuke vähem.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 53 korda, sh täna 1)