Hüvasti, Aerofloti nostalgia (3)

Hüvasti, Aerofloti nostalgia

 

Eesti suuruselt teine rahvusvaheline lennujaam Kuressaares avas läinud reedel uue reisiterminali, mille maksumus oli 18 miljonit krooni. Rahastajateks olid AS Tallinna Lennujaam ning Euroopa Liidu struktuurfondid.

Kuressaare lennujaama juhataja Mati Tang märkis, et kui seitse aastat tagasi valmis lennujaama juhtimiskeskuse torn ning renoveeriti ootesaal, jäi kaasajastamata klaasgalerii, mille kaudu pääseb lennukisse.

„Ega me siis ka ei teadnud, milliseks see tuleb ehitada,“ märkis Tang ja lisas, et pärast Tallinna, Helsingi ja Stockholmi liinide avamist hakkas vähehaaval selgeks saama, milline peaks reisiterminal olema. „Kui veel paar aastat tagasi ütles mulle üks vanema põlve lendur, et Kuressaarde on nii hea tulla, sest siin tuleb nii hea Aerofloti nostalgia peale, siis enam me seda nostalgiat pakkuda ei saa,“ rääkis Tang, kelle sõnul on nüüdseks möödas ajad, mil rahvusvahelistel lennuliinidel lendajaid pidi teenindama hooldetehnika angaaris või hoopiski telgis.

„Me oleme saanud moodsa hoone, mis on täis tuubitud peenemaid ja jämedamaid juhtmeid ning keerukaid seadmeid – see kõik on meie jaoks uus,“ kõneles Kuressaare lennujaama juhataja, kes siiski loodab, et suudetakse olla kompetentsed ning edukad uue hoone ekspluateerimisel.

Uut terminalipinda valmis ehitustööde käigus 600 ruutmeetrit, olemasolev terminali pind ehitati ümber 200 ruutmeetri ulatuses. Endise pööningu asemele tehti 130-ruutmeetrine administratiivosa. Tangu sõnul on uus terminal mõeldud kuni 100-kohaliste õhusõidukite teenindamiseks, mis tähendab seda, et lennujaam suudaks tunnis läbi lasta ka näiteks 200 reisijat.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske märkis, et Kuressaare lennujaama näol on tegemist Eesti suuruselt teise rahvusvahelise lennujaamaga ning saarlased võivad vaid uhked olla selle üle. Poleks ju ilma saarlaste aktiivsuse ja soovita ehitust olnudki.

AS-i Tallinna Lennujaam juhatuse esimees Rein Loik nentis, et kuna kõik Eesti väikelennujaamad kuuluvad neile, on nad võtnud sihiks investeerida koos majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga Kuressaare lennujaama aastatel 2005-2007 90 miljonit krooni. Tänaseks on Loigu sõnul 90 miljonist realiseeritud ca 35 miljonit krooni ning sellest 18 miljonit läks uue reisiterminali peale. „On valminud ka uus tehnikaangaar,“ märkis Loik, ja ütles, et lennujaama käsutuses on praegu kõige moodsam tuletõrjeauto, samuti kõige kaasaegsem järeltõrjemasin.

„Uued investeeringud on vajalikud, et meil oleks edaspidi võimalik vastu võtta suuremaid lennukeid ning selleks on ette näha lennuraja pikendamist ning lennuraja varustamist kaasaegsete navigatsiooniseadmetega,“ tutvustas Rein Loik. Tangu sõnul teenindas Kuressaare lennujaam eelmisel aastal 250 000 reisijat.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 22 korda, sh täna 1)