Matemaatikaeksam üllatas kõiki (3)

Põhikooli matemaatika lõpueksami valikülesanded põhjustasid esmaspäeval nii mõneski koolis negatiivse üllatuse, sest kaugeltki kõik koolid ei olnud osanud nendeks ette valmistada.

Ehkki läbikukkujaid oli palju ning ka matemaatikaõpetajate kinnitusel olid ülesanded lastele rasked, väitis riikliku eksamikomisjoni matemaatika peaspetsialist Helgi Uudelepp, et ülesanded olid õpetajate koostatud ning õpilaste peal katsetatud.

Staažikas Kärla põhikooli õpetaja Anne Tõru ütles kommentaariks, et „viite“ saada oli seekord tõesti väga raske, aga „viie“ nimel peabki ju pingutama.

Samas tõdes Tõru, et valik-ülesanded ei klappinud õpikus trükituga ning sestap võis see tekitada segadust just nooremates pedagoogides, kes ei osanud ka aimata, millised ülesanded tulla võivad. „Ilmselt on aeg õpikud ümber teha,“ märkis ta, lisades, et kui me räägime, et kooli peab tulema uusi noori õpetajaid, ei tohiks neid taoliste üllatustega ära ehmatada.

Ka Kuressaare põhikooli direktor Jaan Lember tunnistas matemaatikaeksami üllatuslikkust ja märkis, et nende kooliski oli neid, kel eksam esimesel katsel ei õnnestunud.

Sama juhtus nii mõneski teises koolis. Valjala põhikoolist öeldi, et eelmiste aastate eksamivihikud valikülesannete lahendamisel ei aidanud, ka ei osanud õpetaja lapsi ette valmistada ning seetõttu ei saanud maksimumhinnet Valjala koolis keegi (samamoodi juhtus ka Kaalis).

„Ega kõike saa nii lihtsaks ka teha,“ kommenteeris aga Helgi Uudelepp, kelle sõnul analüüsitakse nii põhikooli kui gümnaasiumi lõpueksameid sügisel. Peaspetsialist nentis, et ehk oleks ka meil aeg küsimus riiklikul tasandil üles võtta, nagu seda on tehtud Leedus, kus matemaatikaga seonduvaid küsimusi arutab vabariigi seim.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 57 korda, sh täna 1)