Kõu ei taha Sõrve sääres levida (10)

Kõu ei taha Sõrve sääres levida

 

Torgu valla Tammuna külas suvilat omav Soome kodanik Pekka Rahikainen sõitis läinud esmaspäeval Kuressaarde Tolli tänaval asuvasse Eesti Energia klienditeeninduspunkti, et sõlmida internetiteenuse Kõu leping.

Mees oli lugenud Oma Saarest uudist, et nüüd levib Eesti Energia poolt pakutav traadita internet üle Eesti, ka sinna, kuhu teised internetiteenused ja levialad ei ulatu, ning oli õnnelik, et saab lõpuks ka oma suvekodus arvuti internetti ühendada.

Kohapeal sai ta aga teada halva uudise. Nimelt teatas klienditeenindaja, et internetiteenuse Kõu levialaga on küll kaetud terve Eesti, aga Sõrve mitte. „Kas siis Torgu polegi Eesti?“ küsib nördinud soomlane.

Tagasiteel külastas Rahikainen ka Torgu vallavanemat, kellelt sai teada, et vallavalitsus on teinud kõikvõimalikud kirjad ja avaldused, et saada Torgu vald traadita interneti levialasse, kuid keegi ei ole huvitatud arendama Sõrve poolsaarel IT-teenuseid samale tasandile nagu mujal Eestis. „Praeguses olukorras, kus Eesti Energia valetab terve Eestit katvast Kõu-teenusest, pidurdatakse Torgu arengut väga tõhusalt,“ pahandas Rahikainen. „Minu arvates on Sõrve sääre olukord häbiplekk Eesti kõrgtehnoloogia mainel,“ leidis ta.

Torgus nõuab Kõu lisaseadmeid

Eesti Energia AS kommunikatsioonispetsialist Iveri Marukashvili nentis, et lubadus Kõu levikuks kõikjal Eestis on tagatud 100 protsendi ulatuses lisalahenduste abil, st spetsiaalseid suure võimendusega suund-antenne jms kasutades. „96 protsendi ulatuses on Kõu levik tagatud lisalahendusi kasutamata,“ kinnitas ta.

Seda, miks Rahikainen sai Kuressaare büroost eitava vastuse kodukoha leviala kohta, kommenteeris Marukashvili nii: „Tõenäoliselt oli meie teenindaja selles kliendikontaktis veel uuest infost tulvil ja liialt tagasihoidlik leviulatuse küsimuste kohta vastamisel ning võimalike lahenduste otsimisel.“ Samas kahetsedes spetsialist, et klient ei jätnud tol korral oma kontakt-andmeid talle võimalike lahenduste pakkumiseks.

Marukashvili märkis, et teenindusbüroodes on kasutusel teenindajale ja kliendile abiks mõeldud Kõu levikaart, kus kõik piirkonnad on tähistatud – kas levi on seal väga hea, hea, keskmine või nõrk. „Antud kliendi kodukoht – Sõrve sääre tipp – jäi aga tõepoolest nõrga leviga piirkonda,“ tunnistas Marukashvili, lisades, et taolistes piirkondades soovitavad nad kliendil juurde osta tugevama lisaantenni, mida saab osta ka teenindusbüroodest.

Kui ka siis osutub levi nõrgaks, lubab Eesti Energia saata televõrgu spetsialistid kohapeale lahendust leidma. Rahikaineniga võeti Eesti Energiast aga eile kontakti ning püütakse siiski leida ka erilahendusi internetiühenduse saamiseks.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 62 korda, sh täna 1)