Ringsu sadam ootab külastajaid

Ringsu sadam ootab külastajaid

 

Reedel kuulutati Ruhnu saare Ringsu sadama rekonstrueerimistööde esimene ehitusjärjekord pidulikult lõppenuks ja sadam avatuks.

Lindi lõikasid pidulikult läbi majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts, sadama rekonstrueerimise alguses piirivalveameti peadirektori ametit pidanud praegune riigikogulane Tarmo Kõuts, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kantsler Marika Priske ja Ruhnu vallavanem Aare Sünter.

2005. aasta tormis rängalt kannatada saanud Ringsu sadamal on uuendatud läänepoolsed muulid ja navigatsioonisüsteem. Vanast külmhoonest on saanud teenindushoone, juurde on ehitatud sadamahoone, kaks kaid ja jahisadam. Sadamat on süvendatud.

Minister Juhan Parts ütles, et Ringsu sadama rekonstrueerimisele on kulunud 47,5 miljonit krooni, millest põhiosa on andnud Eesti riik, 15 miljoni krooniga on toetanud Euroopa Liit, 800 000 on andnud

keskkonnainvesteeringute keskus ja 5 miljonit saadud sadama haldajalt.
Partsi sõnul annab Ringsu sadam silmad ette paljudele sadamatele ja seega on ta tulemusega väga rahul. “Sadam on Ruhnule eluliselt tähtis. Kuigi Eesti riik ei ole rikas, peab ta suutma leida optimaalsed lahendused ka Eesti kõige kaugemate punktide jaoks, seda hoolimata suurtest kulutustest,” lausus Parts.

Ruhnu vallavanem Aare Sünter ütles, et eelmisel aastal läbis sadama 9820 reisijat ja sadamat külastas üle 400 jahi. “Uus rekonstrueeritud sadam võimaldab randuda 200 puhkajal päevas,” kinnitas Sünter.

Ta lisas, et enne, kui sadam veel valmis polnud, käis Ruhnul rahvast kordades vähem. Vallavanem mainis ka, et varem oli tunduvalt suurem osakaal saare külastajate hulgas lätlastel, kellel endal pole ju ühtegi saart, kuid nüüd on näha ka eestlaste osakaalu tõusu.

Tarmo Kõuts meenutas Ruhnu sadama asukohavalikut 90-ndatel aastatel ja kommenteeris, et lihtne see ei olnud. “Valima pidi kolme maabumiskoha vahel Ruhnus ja see ei olnud kerge – ei poliitiliselt ega majanduslikult,” rääkis Kõuts. “Täna on Ruhnu saar valmis külalisi vastu võtma,” lisas ta.
AS-i Saarte Liinid juhatuse esimees Ants Tammleht nimetas tulevaste prioriteetidena Abruka ja Laagsaare sadama rekonstrueerimistöid. “Unarusse ei jäeta ka Kuivastu ja Virtsu ning Heltermaa ja Rohuküla sadamat,” kinnitas ta.

Juhan Parts ütles, et sadamate haldaja kavatsus suured sadamad korda teha leiab riigipoolset ja Euroopa Liidu rahalist toetust.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 133 korda, sh täna 1)