Saarlased õmblevad Norra lastele magamiskotte

Saarlased õmblevad Norra lastele magamiskotte

 

Eile alustati Saiklas asuvas Estnortex OÜ-s uue tootena väikelastele mõeldud magamiskottide õmblemist.

Estnortexi juhatuse liikme Marianne Aasi sõnul on varemgi tehtud mõned prooviõmblemised, kuid spetsiaalselt magamiskottide õmblemiseks loodud uues tsehhis pandi täismahus tootmine käima sellest nädalast.

Varem toodeti Voksi kaubamärki kandvaid magamiskotte Norras, kuid veebruaris brändi omandanud Estnortexi suurklient HTS tõi tootmise üle Saaremaale. Aasi sõnul on tegemist eksklusiivse tootega, mis mõeldud kuni kuueaastastele lastele. Suvel puuvillase, talvel lambavillatäidisega voodriga magamiskotile saab väikelapse kandmiseks lisada soovi korral vineerist põhja.

Täitena kasutatav lambavill tuuakse Aasi sõnul Austraaliast, kuna lastele mõeldud toodete juures on vaja kasutada väga kõrge kvaliteediga ning ametlikult tunnustatud materjali.

„Esimene tellimus, 200 magamiskotti läheb Norra poole teele kahe nädala pärast,“ märkis Aas ning lisas, et aastas on plaanis toota ligikaudu 10 000 kotti, mille värvivalikus üle kümne eri tooni.

Norras Voksi tootmisjaoskonna tööga tutvumas käinud Estnortexi õmblustsehhi juhataja Meeli Hintsi sõnul ei ole magamiskottide valmistamine keeruline töö, õmblejannad said selle selgeks üsna kiiresti.

Esialgu turustatakse kotte Põhjamaades, kuid juhatuse liikme Kalju Rahniku sõnul on HTS huvitatud ka Eesti turule tulemisest. Marianne Aas ei osanud öelda, kui palju võiks toode Eestis maksta, kuid mainis, et Norras müüakse neid üle 4000-kroonise tükihinnaga.

Aasta alguses AS-i Adniel allüksusena töö lõpetanud ning iseseisva ettevõttena jätkanud Estnortex OÜ-l on suurkliendi HTS-iga viieaastane koostööleping. „Varasematel aastatel oleme sõlminud lepingu vaid aastakaupa,“ märkis Aas.

Lisaks eelpoolmainitud magamiskottidele õmmeldakse Saiklas katteid elektrilistele (inva)toolidele ning rongiistmetele. Marianne Aasi selgitusil on toolide puhul jõutud etappi, kus kohapeal tehakse lisaks õmblemistöödele ka muid detaile. „Osad saadame Norrasse, kus need kokku pannakse ning lisatakse elektroonika,“ selgitas Aas.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 114 korda, sh täna 1)