Pärl Kuressaare kesklinnas (1)

Pärl Kuressaare kesklinnas

 

Seekord käisime söömas Arensburgi hotelli restoranis. Ilusa ilma tõttu otsustasime väliterrassi kasuks. Õhkkond oli hea. Kohe kui olime endale laua välja valinud, kiirustas üks ettekandjaist meie poole.

Esimene asi, mis Arensburgi restoranis kohe silma torkas, olidki meeldivad ja sõbralikud teenindajad, kes pidevalt jälgisid, kas meil on ikka kõik olemas ja kas ikka kõik on hästi. Tüdrukud olid osavad ja professionaalsed.

Tellitud toitu kaua ootama ei pidanud. 15 minuti pärast jõudsid meie pastaroad lauale. Ainuüksi selle toidu lõhnast oleks võinud kõhu täis saada.
Ja kui esimesed ampsud ära proovitud, võisime nentida, et keele viib alla…
Kui mõnda aega tagasi oma lugude kommentaare lugesin, leidsin lugejate nõuandeid, kus mul soovitati arvustuste kirjutamisel rohkem pisidetaile jälgida. Üldiselt olen nõuannete suhtes üsna vastuvõtlik, seega otsustasin, et pööran enam tähelepanu asjadele, mis eelmistes kirjutistes on kogemata kahe silma vahele jäänud.

Ma ei tea, kuivõrd oluline on kirjutada söögikoha arvustuses, et selles või tolles restoranis-pubis vms olid laudlinad vahetatud ja söögiriistad puhtad, põrand pühitud ja klaasid läbipaistvad. Minu meelest on sellised asjad iseenesest mõistetavad ja juhul kui mõnes Saaremaa söögikohas oleks neid elementaarseid nõudeid eiratud, oleksin selle oma loos raudselt ära märkinud.

Mis puutub nüüd Arensburgi, siis kuna see pole ainult söögikoht, vaid ka butiikhotell ja spaa, mida külastab kindlasti palju välismaalasi, on teenindusele ja restoraniatmosfäärile oluliselt rõhku pandud.

Minu meelest on söögikohas üldse hästi oluline, millised ettekandjad-kelnerid külastajaid teenindavad. Koht võib küll olla omapärase menüü ja interjööriga, kuid kõik taolised jõupingutused nullib hoobilt halb teenindus. No ei lähe inimene sellisesse kohta tagasi, kus teda teenindatakse vastumeelselt, kohmakalt ja halvasti.

Halva teeninduse all ei mõtle ma sugugi vaid ülipikka ooteaega. Tavaliselt ettekandja ütleb, kaua söögiga läheb, et klient teaks sellega arvestada, sest kui sul on näiteks tunnipikkune lõuna, ei saa sa raisata 40 minutit toidu ootamise peale.

Asi on siiski rohkem suhtumises. Saan aru, et tihtipeale pole ettekandja palk väga motiveeriv, vahest seetõttu olengi Eestis väga vähestes kohtades kohanud selliseid teenindajaid, kes teevad oma tööd hingega.
Rääkides aga Arensburgi restorani ettekandjatest, siis panin just seda tähele, et meid teenindanud tüdrukud olid siiralt sõbralikud, üsna heatujulised, lahked ja abivalmid.

Alati tekitab usaldust ka see, kui ettekandja oskab otsustusvõimetule kliendile midagi soovitada. Arensburgi ettekandja selgitas meeleldi, milles seisnevad menüüs pakutavate pastaroogade erinevused.

Arensburgi teenindajad suutsid meis hea tunde tekitada. Selle hea tunde tekitamisele aitas muidugi oluliselt kaasa ka maitsev söök. Tundsime, et oleme restoranis teretulnud, meid tahetakse teenindada ja pakkuda meile parimat.

Sellisel juhul, kui teenindus on hea, oled isegi nõus söökide eest rohkem maksma. Arensburg on võrreldes teiste Saaremaa söögikohtadega üle keskmise hinnatasemega koht. Aga saadud elamus oli ka oma hinda väärt.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 80 korda, sh täna 1)