Kuressaare uus kergliiklustee rulluisutajatele ei sobi (11)

Kuressaare uus kergliiklustee rulluisutajatele ei sobi

 

Kuressaare linna rajatav 14,9 miljonit maksev kergliiklustee, mis kulgeb 8,2 km pikkuselt Tuulte Roosist Roomassaarde, jääb vastavalt kavale suuremas osas asfalteerimata. Seega muutub rulluiskudega sõitjatele tee täies pikkuses läbimine võimatuks.

Vastupidiselt laialdast kasutamist leidnud Kuressaare–Upa kergliiklusteele (tellija Saarte Teedevalitsus) ei kavanda linn oma uut teed asfaldiga katta.

Suur osa teest kaetakse sõelmetega, mis aga ei võimalda tee võimalusi täielikult ära kasutada. Abilinnapea Urmas Sepp ütles Oma Saarele, et 31. oktoobriks valmiva tee puhul ei ole kunagi räägitudki täielikust asfalteerimisest.

Tema sõnul oleks see linnalt nõudnud täiendavad 3,3 miljonit krooni, mille leidmine linna rahadest on peaaegu et mõeldamatu. „Kui linn taolise raha leiab, siis saab teed ka asfalteerida,” rääkis Sepp.

Samas lisas ta, et kuna tee Tuulte Roosi- ja Roomassaare-poolne ots kulgeb peaasjalikult keset loodust, siis seal on sõelmetega tee asjakohasem. Sepp ei karda, et vihmad taolisele teekattele halba teevad ja tee lisatihendamine annab veelgi tugevust juurde.

Toomas Magus Saarte Teedevalitsusest ütles, et tema meelest ei peagi igal pool olema valgustatud ja asfalteeritud tee. „Olen seda teed sõitnud, mis kulgeb Roomassaare sadamast mööda karjamaid, ja ma arvan, et seal ei peagi olema asfalti peal. Kellele sinna kadakate vahele seda asfalti ja valgustust vaja on. Seal ju pimedaga keegi ei käi.”

Magus lisas siiski, et linna ümber peaks olema valgustatud ja asfalteeritud tee. „Teedevalitsus teeb kergliiklusteid põhiliselt asustatud punktide vahele, sinna, kus on rohkelt liiklust, inimesed sõidavad ja käivad. Siis on vaja, et liikumine oleks valgustatud ja tee korralik. Et inimesed ei murraks oma jalgu ära.”

Kaarma vald, kes planeerib taolist teed marsruudil Loode tammik – Tehumardi, sooviks samuti teed asfalteerida, kuid soovi täitumisele seab omad piirid rahakoti paksus. Valla ehitusspetsialisti Peeter Arikase sõnul tuleb ka sel teel arvatavasti osaline asfalt, millest Arikasel on kahju, kuna see ei võimalda kasutada kõiki tee võimalusi.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 102 korda, sh täna 1)