Juhtkiri: Bussiliikluse tume tulevik

Saare maakonna ja Kuressaare linna bussiliiklust on tabanud ootamatu (?) uudis – 2,5 miljonit lisaraha, mille peale loodetud sai, jääb valitsuselt tulemata. Seda kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts kolmapäeval Saare maavalitsuse ja bussifirmade esindajatega kohtudes.

Lahendus on lihtne – tuleb hakata kuskilt otsast raha kokku hoidma või seda mujalt juurde hankida. Esimese variandi puhul jäetakse pensionärid ja koolilapsed maaliinidel sõidusoodustusest ilma, lisaks nähakse ette bussiliinide vähenemist ja piletihindade tõusu. Kõigi nende meetmete puhul jääb kannatajaks klient, kelle rahulolu kipuvad bussifirmad ja riik omavahel maid jagades ära unustama.Teise lahenduse puhul tuleks puuduolev ja sõidusoodustusi kattev summa vallavalitsuste eelarvest.

Kuressaare linn on lubanud linnaliinide puhul soodustused oma eelarvest katta, kuid kahtlane, kas maaomavalitsused ikka on ootamatuteks täiendavateks kulutusteks valmis. Nõus, et erasektor ei pea kinni maksma riigi kohustusi. Samuti on selge, et eelarve rahad planeeritakse kogu aastaks ning poole aasta pealt lisaraha leida ei ole kerge. Kas riigihanke võitnud bussifirmad ei osanud eelarvet planeerida? Kui see ka nii oli, kas ei oleks pidanud siis ministeeriumi ametnikud riigihanke pakkumist analüüsides seda täiendavalt uurima?

Millise lahenduse küsimus saab, seda me täna ei tea. Algul võidetakse riigihange ja pärast kaubeldakse raha juurde – see pidavat olema tavaline praktika ka mujal maailmas, kuid praegusel juhul ei andnud kauplemine seekord tulemust, väljaarvatud ministrihärra lubadused järgmise aasta eelarvesse planeeritav dotatsiooni suurendamine. Aasta lõpuni on aga veel neli kuud aega ning bussiliiklus peaks olema tagatud ja klient rahul.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 19 korda, sh täna 1)