Bussipileti hind tõuseb ja osa bussiliinidest lõpetab töö (3)

Bussipileti hind tõuseb ja osa bussiliinidest lõpetab töö

 

1. oktoobrist tõuseb Saare maakonnas bussipileti hind, vähenevad soodustused pensionäridele ja liinivõrk tõmmatakse koomale, otsustati eile maavanema juhitud nõupidamisel, kus arutati bussitranspordi kriisiolukorda.

Tavareisijale tõuseb maaliinide bussipileti liinikilomeetri hind 65 sendilt 70 sendile ja pensionäridel 45 sendilt 55 sendile. Omavalitsused peavad õpilastranspordi liinikilomeetri eest hakkama senise 45 sendi asemele maksma 55 senti. 1. oktoobrist lõpetavad tegevuse ka vähese täituvusega liinid nagu üks Sõrve liin ja üks Pidulat läbiv liin, kuid liinivõrgu kokkutõmbamine pole sellega kaugeltki lõppenud, vaid võtab lihtsalt mõne kuu aega.

Maavanem Toomas Kasemaa sõnul plaanitakse teistele alustele viia ka omavalitsustelt laekuva piletiraha kasutamine. Uue süsteemi kohaselt ei osta omavalitsused enam õpilastele pileteid, vaid doteerivad kokkulepitud summaga valdu läbivaid bussiliine. Sellega õnnestub vältida käibemaksu tasumist, mida riik õpilaspiletite pealt võtab, ja suunata allesjääv raha bussiliikluse käigushoidmisse.

Eilse koosoleku otsused on ajendatud asjaolust, et majandusministeerium keeldus andmast 2,5 miljonit krooni lisaraha Saare maakonna ühistranspordi käigushoidmiseks.

Toomas Kasemaa sõnul on probleemi põhjuseks, et liinilepingu sõlmimisel möödunud aastal jäeti arvesse võtmata finantsperspektiiv järgnevateks aastateks. „Sellise hinnaga ei ole liinivedu jätkusuutlik ja seda oleks tulnud riigihangete läbiviimisel jälgida,“ ütles maavanem.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ütles Oma Saarele, et toetuse määramisel on ministeerium lähtunud maakondadest laekunud aruannetest.

„Miski ei ennustanud seda, et Saare maakonnas oli ühel hetkel korraga vaja 60 protsenti rohkem riigi toetust liinikilomeetri kohta,“ lausus Tatter. „Järgmise aasta riigieelarvest toetuse jagamisel me vaatame Saaremaa peale kindlasti natuke teisiti, aga 60-protsendist kasvu ei ole ka järgmisel aastal võimalik leida,“ lisas ta.

Tatteri sõnul on bussiliikluse edasine kvaliteet ja maht maakonnas Saare maavanema kujundada – maakonnas tuleb üle vaadata nii liinivõrk, piletihind kui ka soodustused.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 47 korda, sh täna 1)