Vastukaja

Eilses Oma Saares ilmunud artikkel “Saaremaa turism enam soomlastele loota ei saa” tõi meie kodulehele mitmeid kommentaare. Väljavõte ühest:

“Paljud soomlased külastavad Saaremaad nagu teisi reisikohtigi ainult ühe korra. Teised Balti riigid tunduvad olevat eksootilisemad. Ka hinnad ja hotellide ja söögikohtade kvaliteet ja teenindustase ei vasta ootustele. Õnneks on teistest riikidest turistide hulk kasvuteel. Aga selleks, et nad tuleksid uuesti, vajab Saaremaa turismi infrastruktuur arenemist ja teenindustase edendamist rahvusvahelisele tasemele. Saaremaa ilusast loodusest üksi ei ole tulevikus küllalt.”

Palusime kommentaari Kuressaare linnavalitsuse turismispetsialistilt ja turismiinfokeskuse juhatajalt Karmen Pajult.

“Maailmas suurendab turismituru ebastabiilsust klientide madal lojaalsus. Korra mõnd sihtkohta või vaatamisväärsust külastanud klient soovib üldjuhul oma järgmisel reisil kogeda midagi uut. Turismiturul on tunduvalt vähem kuulsaid “kaubamärke” kui tarbekaupade turul. 2002. a turismihooajal korraldatud Saare maakonna külastajate küsitluse tulemustest tuleb tõdeda, et Saaremaa positsioon turismiturul on hea, korduvkülastajate osakaal on suur.

Eestlastest on üle poole (52%) Saaremaal käinud üle viie korra ning neljandik soomlastest ja viiendik muudest välismaalastest on külastanud Saare maakonda 1–2 korda. Probleemiks võib pidada turismitoodete ühekülgsust, madalat teeninduskvaliteeti ja Saaremaa turismi kui terviku hooajalisust.

Saare maakonna kui reisisihi teavitamine on väga mahukas ja oluline töö. Tegelikult algab see töö iga üksiku saarekodaniku mõistmisest, et turism on riigi üks suuremaid ja perspektiivikamaid majandusharusid, mille areng tagab saarlase heaolu.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 24 korda, sh täna 1)