Olukord bussiliikluses võib järgmisel aastal halveneda (2)

Majandusministeerium saab järgmisel aastal ühistranspordi käigushoidmiseks taotletud 65 miljoni krooni asemel 25 miljonit lisadotatsiooni.

Möödunud nädalal majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis ühistranspordialasel nõupidamisel osalenud Saare maavalitsuse majandusosakonna juhataja asetäitja Olev Tõru (pildil) sõnul kujuneb järgmine aasta bussiliikluses üsnagi pingeliseks, sest kulud suurenevad kiiremini kui tulud ja lisadotatsioon jääb loodetud mahus saamata.

„Vedajate esindajad olid nõupidamise tulemusega väga rahulolematud ja olukord võib minna bussifirmade streigini välja,“ vahendas Tõru oma muljeid kohtumiselt. „Teine variant on kärpida tugevalt liinivõrku.“

Järgmisel aastal on bussifirmadel plaanis tõsta palgakulusid 15–18 protsenti, sellele lisandub aktsiisitõus 1,32 krooni ühe kütuseliitri kohta, mis toob vedajatele täiendavalt aasta kohta 45 miljonit krooni kulu.

Riigipoolne dotatsioon aga suureneb loodetud 65 miljoni krooni asemel vaid 25 miljonit krooni. Seda olukorras, kus Eesti riik on ametlikult võtnud eesmärgiks tihendada ja kasvatada Eestis liinivõrku kuus protsenti aastas.

Kokkusaamisel esitleti majandusministeeriumi tellitud uuringut (koostaja Price Waterhouse) ühistranspordi liinikilomeetri hinna kujunemise kohta Eestis. 2005. ja 2006. aasta andmete põhjal kulub bussifirmadel ühe liinikilomeetri läbimiseks sõltuvalt piirkonnast 11,7–13 krooni.

Saaremaa liine teenindav Go Bus teenib dotatsiooni ja piletitulu arvelt kokku kilomeetri kohta 8,79 krooni. Ülejäänud summa jääb vedaja kahjumiks.

Busside keskmine vanus Eestis on 17 aastat ja bussijuhtide keskmine vanus 51 aastat. „Uusi peale ei tule ja niimoodi edasi minnes lõpevad liinid koos busside ja bussijuhtidega,“ tõdes Olev Tõru.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 34 korda, sh täna 1)