Muhu valla allasutused on hädas kehva telefoniühendusega (1)

Esimese Saare maakonna omavalitsusena internetipõhisele telefoniteenusele üle läinud Muhu vallavalitsus on hädas kõnede halva kvaliteediga.

Muhu vallavalitsus koos allasutustega liitus AS-i Norby Telecom telefoniteenusega augustis, sest interneti raadiovõrgul põhinevat teenust saavad valla asutused omavaheliste telefonikõnede puhul tasuta.

Muhu lasteaia juhataja Reet Hobustkoppeli sõnul on uue telefoniteenuse kvaliteet väga ebaühtlane – kohati on kuuldavus väga kehv, kohati kipuvad kõned katkema. „Teinekord katkeb kõne kõige ebasobivamal hetkel, näiteks kauba tellimise ajal,“ lausus Hobustkoppel.

„Üks hetk on kõne kvaliteet väga hea ja teine hetk täiesti absurdselt võimatu, nii, et pole võimalik aru saada, kes on toru otsas,“ kirjeldas olukorda Muhu valla sotsiaalkeskuse juhataja kt Aino Rummel. „Tihtipeale on nii, et kõne algus on üsna paljutõotav, aga 2–3 minuti pärast hakkab hakkimine jälle pihta,“ lisas Rummel, kelle sõnul ajab kõnede halb kvaliteet inimesed lõpuks kurjaks.

Muhu põhikooli direktor Senta Room ütles, et kõik eelpool loetletud vead kehtivad ka kooli kohta. „Oleme kõik puudused üles märkinud ja meil on selline plaan, et kui AS Norby Telecom ei suuda teenuste kvaliteeti paremaks muuta, siis me lõpetame nendega selle tehingu ära.“
Muhu Muuseumist öeldi Oma Saarele, et nemad on Norby Telecomi teenusest loobunud ja läinud tagasi Elioni kliendiks.

Muhu vallavanema Tiit Peedu sõnul tuleb kolmapäeval valda teenuse pakkuja, et kõik probleemid ära kuulata. „Keegi ei oska öelda, millal need vead tekivad ja millal ei teki. Keegi ei oska seletada, millest tekivad need vahepealsed anomaaliad,“ lausus vallavanem. „Oleme mõelnud, et kui kuu aja möödudes asi ei parane, siis lõpetame teenuse tarbimise ja ei maksa mitte midagi.“ Vallavanem lisas, et iseenesest annab Norby Telecom võrreldes Elioniga sama kõnede mahu juures 2000–3000 krooni kokkuhoidu kuus.

AS-i Norby Telecom juhatuse liige Ivo Saluoks ütles Oma Saarele, et Muhu põhiline probleem on vallamajas asuv telefonijaam, mille häälestamine võtab veel natuke aega. Samuti vajab ümbertegemist mõne allasutuse andmeside võrk. „Kolleegid, kes nädala keskel Muhusse tulevad, lepivad kokku viimased sammud, et see asi tööle hakkaks.“

Maapiirkondade internetiseerimise programmi “KülaTee3” raames on AS Norby Telecom paigaldanud telefoniühenduse paarikümnele erakliendile, kelle kõnede kvaliteet on Ivo Saluoksa sõnul korralik.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 39 korda, sh täna 1)