Karja pagariäri mures üleveohinna tõusu pärast (2)

Karja pagariäri mures üleveohinna tõusu pärast

 

Leisi vallas tegutsev OÜ Karja Pagariäri läkitas Saare maavalitsusele kirja, milles protestib nädalavahetusel veoautodele kehtivate tavapärasest kallimate praamipiletite hindade vastu. Kirjas on öeldud, et sellise hinnaerinevuse mõju väikeettevõtete majandustegevusele on märkimisväärne.

OÜ Karja Pagariäri kirjast, millele on alla kirjutanud ettevõtte juhataja Aivo Kanemägi, võib lugeda, et ligi 45% oma toodangust turustavad nad väljaspool Saaremaad, mistõttu teevad nende leivaautod nädalas seitse sõitu mandrile ja tagasi. Firma kaks autot sõidab mandrile ja tagasi ka reedeti, kusjuures üks neist on Iveco Daily, mille täismass on üle 3,5 tonni.

Edasi on kirjas öeldud, et käesoleva aasta augustist rakendatakse viimatimainitud auto puhul reedeti mandrilt tagasisõidul kolmekordset üleveotasu. „Augustis maksime ühe üleveo eest 210 krooni asemel 630 krooni, septembrist aga 165 krooni asemel 495 krooni,“ võib kirjast lugeda.

OÜ Karja Pagariäri on seisukohal, et taolise hinnaerinevuse mõju on nendesuguse väikeettevõtte majandustegevusele märgatav. Veel enam, firma juhatus leiab, et Saaremaa ettevõtetele ei tohiks selline hinnaerinevus laieneda, kuna see takistab otseselt nende tegutsemist mandril.

Saare maavalitsuse majandusosakonna juhataja asetäitja Olev Tõru ütles kommentaariks, et on kõnealusest kirjast teadlik, ent ametlikku vastust sellele pole maavalitsus veel koostanud. „Nädalavahetusel veoautodele kallima üleveohinna kehtestamine on siiski tehtud eesmärgil, et koormust hajutada ja praamijärjekordi vähendada,“ rääkis Tõru. „Ning et mandril töötavad saarlased lihtsamalt koju pääseksid.“

Küsimusele, kas antud juhul ei saaks Karja pagariäri veoautodele erandit teha, vastas Tõru, et erandite tegemine oleks libedale teele minek. Tema sõnul peaks ettevõte ise oma tegevust kuidagi nii planeerima, et kallimat üleveohinda vältida. „Näiteks reedeti, mil veoautode suhtes rakendatakse kallimat üleveohinda alates kella 13-st, võiksid masinad varem tagasi pöörduda või siis tuleks ettevõtte tegevus korraldada nii, et tagasisõit jääks hoopis laupäevasele päevale,“ soovitas maavalitsuse majandusosakonna juhataja asetäitja.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 67 korda, sh täna 1)