Liikumine toob tervise ja ilu

Liikumine toob tervise ja ilu

 

Kes meist ei taha hea välja näha? Pühapäevahommikuses „Tähelaevas“ kohtusime Eve Kiviga, meie tuntud filmidiivaga, kes näeb oma vanuse kohta tõesti kadestamisväärselt hea välja.

Selgus, et ei mingeid pille ega imerohtusid, vaid ikka üks ja seesama abinõu – liikumine, sportlik tegevus, mis aitab hoida virge vaimu ja sirge rühi. Ja nagu näha, mõjub küll, kui esivanematelt kaasa saadud geenid ka veel toetavad.

Aasta-aastalt on endast hoolivate naiste hulgas üha rohkem moodi läinud võimlemine, mida nüüd peenema nimega aeroobikaks kutsutakse.

Aeroobikal omakorda on kümneid erinevaid stiile, millel kõigil võõrapärased ja tavainimesele mittemidagiütlevad nimetused. Alljärgnevalt püüame anda ülevaate sellest, mida need peened nimetused tähendavad ja missugused on võimalused oma keha vormis hoida Kuressaares ja mitmel pool mujal üle Saaremaa.

Kuressaare spordikeskus ootab naisi viiel päeval nädalas

Täiskasvanute treeneritena (jutt on naiste võimlemisrühmadest) tegutsevad siin aktiivselt Liili Varvas, Ülle Räim, Tiina Käen, Annely Oolup, Toomas Kasemaa, Iiri Roomets.

Liili Varvase aeroobikatunnid toimuvad spordikeskuses viis korda nädalas, enamasti õhtuti, aga teisipäeviti ka hommikul kell 10. Stiililt on Liili tunnid väga erinevad. Ta õpetab pilatest. Pilates on harjutuste süsteem, mis põhineb keha tugevdamisel ja venitamisel ning õige hingamise õppimisel.

Regulaarsel harjutamisel annab treening hea rühi, nõtkuse ja tasakaalustatud „kehatunnetuse”. Pilatese meetodi omapäraks on enamiku harjutuste sooritamine lamavas asendis. Pilates on väga säästev treening, hoides näiteks liigeseid, selga ja põlvi.

Liili teeb ka bodyfit’i. See on kogu keha lihaseid trimmiv mõõduka tempoga aeroobikatund. Sobib ka algajatele, sest treeningus kasutatakse lihtsaid sammukombinatsioone ja lihasetreening toimub rahulikus tempos. Fit-treeningu tunni põhiosa moodustavad liikumiskombinatsioonid, millele järgneb lihastreening ja venitusharjutused.

Eeldab mõningaid rühmatreeningu kogemusi. Liili step-stiilis aeroobikatunnid on reede õhtuti. Step-stiil kujutab endast spetsiaalsel stepipingil sooritatavaid sammukombinatsioone, millele järgneb lihastreening ja venitusharjutused.

Eeldab mõningaid rühmatreeningu kogemusi.

Et osaleda edukalt ja tulemuslikult pilatese treeningutel, tuleb läbi teha algkursus. Viimane algkursus alustas tööd 6. oktoobril. Tasub spordikeskusest järele küsida, sest praegu vabu kohti veel on.

Ülle Räime aeroobikatunnid (fit) on esmaspäeva ja kolmapäeva õhtuti kell 20. Need on klassikalise ülesehitusega aeroobikatunnid, kus 10-minutilisele soojendusele järgneb lihtsatest, kuid tõhusatest sammudest kombinatsiooni osa. Seejärel tehakse jõuharjutusi lihasgruppidele. Koormuse suurendamiseks kasutatakse hantleid. Treening lõpeb venitusharjutustega. Sobib ka algajatele.

Tiina Käen ootab naisi trenni (fit) teisipäeviti ja neljapäeviti kell 19. Soojendusele järgnevas aeroobikaosas on kombinatsioonid tantsulisemad ja sammud keerulisemad. See arendab hästi koordinatsiooni ja rütmitunnet. Lihasetreeningu osas kasutatakse hantleid. Treening sobib neile, kel on selged vähemalt põhi-sammud. Vanusepiiranguid ei ole. Nii Ülle kui ka Tiina rühmades on veel vabu kohti.

Annely Oolupi aeroobikarühmad saavad kokku teisipäeviti kell 20 (body) ja neljapäeviti kell 20 (low-aeroobika).

Igal kolmapäeval kell 18 teeb Toomas Kasemaa spordikeskuses energeetilist võimlemist. See on idamaade meditsiinil põhinev efektiivne treening keha ja vaimu kooskõla saavutamiseks. Võimlemine annab hea rühi ja painduvuse, lisab toonust ja aitab saavutada sisemist tasakaalu. Pärast seda treeningut tunned end energilisema, tugevama ja kaunimana. Sobib nii meestele kui ka naistele. Vanusepiiranguid ei ole.

Uudisena sel aastal alustas tantsukool Semiir treeninguid ka täiskasvanutele. Iiri Roometsa tunnid kannavad nime dancemix ehk tantsuline liikumine, mõeldud täiskasvanutele vanuses 18–45. Inimestele, kes tahaksid midagi enamat kui ainult kaloreid põletada. Tantsutreeningud koosnevad tervikprogrammist, kus õppeaasta jooksul läbitakse tantsutehnika, tantsuliikumine ja erinevate tantsustiilide algteadmised.

Õpitakse tantsukombinatsioone ja loomulikult ei puudu ka füüsiline treening ja venitusharjutused. Osaleda saab nii õhtustel kui ka hommikustel treeningutel spordikeskuses teisipäeviti ja neljapäeviti kell 11 ja 21.

Kuressaares on võimalusi ka vesivõimlemiseks. Meri spaas treenib naisi kolm korda nädalas õhtuti Vaike Tasa. Neljapäeviti kell 15 on vesivõimlemine rasedatele. Spaas Saaremaa Valss saab treener Õie Väli juhendamisel teha vesivõimlemist lausa neljal päeval nädalas ja kaheksal kellaajal.

Käid minu trennis, pead linnapildis ilus välja nägema

Selline on Kuressaare tuntud tantsupedagoogi Jevgenia Piheli sõnum oma võimlemisrühmade naistele. Tänavu teeb Jevgenia nn naistervisevõimlemist kahes rühmas: 18–45-aastastele ja 46–60-aastastele. Nooremate naiste tunnis saavad koormust kõik kehaosad.

“Selleks kasutan tantsulisi liigutusi. Osaleja arvab, et tantsib, kuid end liigutades sooritab ta ühtlasi harjutusi, mis teevad soojaks kaela, selja, jalad jne. Trenni lõpus on venitusharjutused, “ räägib Jevgenia oma trennist. Naised tulevad trenni teisipäeviti ja neljapäeviti kell 18.30
Kuni 60-aastased naised käivad Jevgenia juures juba teist aastat.

Jevgenia: “Iga tund on treeneri range jälgimise all, kuna naised tahavad kiiresti edasi minna ja harjutused ära teha. See võib aga selles vanuses liiga koormavaks osutuda. Siin on hoopis teine lähenemine liigutustele, sest niisuguses vanuses naistel võivad olla juba nii mõnedki tervisehäired.“ Kogu trenn toimub aeglasemalt, esimesed tunnid on isegi ilma muusikata, sest treener näitab harjutused ette.

Esialgu on raske oma laisk keha üles äratada, aga juba mõne tunni pärast on treener täheldanud, et naiste selg on muutunud painduvamaks, tasakaal paranenud. Enne trenniga alustamist vestleb treener iga naisega individuaalselt, et teada saada, milliseid kroonilisi haigusi inimene põeb või milliseid traumasid üle elanud on.

Naisi vanuses 45–60 ootab Jevgenia Pihel trenni teisipäeviti ja neljapäeviti kell 17.

Joogas vabu kohti enam ei ole

Niivõrd populaarseks on saanud Maret Seemani joogatunnid. See joogasuund, mida Maret õpetab, on hatha-jooga, mis arvestab iga inimese füüsiliste eelduste ja võimetega. Sellest järeldub, et seda võivad harrastada kõik soovijad, vanusest olenemata.

Regulaarne harjutamine õpetab vabanema liigsetest pingetest, tasakaalustab keha, annab lihastele vajaliku toonuse ja painduvuse. Lisaks sellele aitab hoida liigeseid liikumises, toniseerib sisenõrenäärmeid, närvisüsteemi ja südame-veresoonkonda. Joogaga tegelemine võib aidata paljude krooniliste kehavaevuste puhul.

Asendamatu on jooga rühi parandamiseks ja oma selja töökorras hoidmiseks. Kõiki harjutusi tehakse hingamise rütmis, mis omakorda parandab kopsude tööd. Kuid nagu öeldud, Mareti joogarühmades, mis käivad koos mitmel pool, nii Kuressaare lasteaedades kui ka Ajamajas, tänavu enam vabu kohti ei ole.

Maanaised on aktiivsed sportijad

Orissaare kultuurimajas harrastatakse tantsutreener Eve Kuninga juhendamisel esmaspäeva- ja reedeõhtuti line-tantsu. Esmaspäeva õhtul teeb Taimi Kirr kõhutantsutreeningut. Kõhutants sobib igas vanuses ja igas kaalus naistele. Mõnus tegevus, mis mõjub hästi puusajoonele. Orissaare spordihoonest teatatakse, et igal teisipäeval ja neljapäeval kell 19 saab siin Maarja Tamme juhendamisel tegeleda aeroobikaga.

Reedeti kell 19 ja pühapäeviti kell 15.30 on Vika Vissi treeningud (pilates). 11. oktoobril oodatakse aga kõiki orissaarlasi spordihoone juures kell 17.30 algavale tervisespordi õhtupoolikule. Osaleda saab kepikõnnis ja jalgrattamatkal. Keppe laenutakse tasuta ja pärast on võimalik veel saunas käia, sedagi tasuta.

Kärlal alustab 12. oktoobril Virge Varilepp taas line-tantsuga. Virge juhendamisel hakkavad pühapäeviti koos käima ka Lümanda igas eas naised.

30. oktoobril alustab Imbi Oolupi juhendamisel võimlemisrühm Metskülas.
Valjalas harrastavad naised meelsasti võrkpalli (treener Ene Kask) ja lauatennist. Kolmapäeviti kell 18 saab rahvamajas Vika Vissi juhendamisel teha pilates-aeroobikat, neljapäeviti kell 19 kogunevad line-tantsu huvilised (treener Liis Auväärt). 27. oktoobril toimub Valjala valla tervisepäev. Päev algab kepikõnniga ja lõpeb liikumistrennidega kogenud treenerite juhendamisel.

Salme naised saavad trenni teha Salme põhikooli spordisaalis. Harrastatakse tennist ja võrkpalli, koroonat ja lauatennist. Naisvõimlemisring alustab 5. novembrist. Treener on Õie Väli ja treeningud toimuvad esmaspäeviti ja reedeti kell 19.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 232 korda, sh täna 1)