Tallinn–Kuressaare–Stockholm lennuliin ametlikult avatud

Tallinn–Kuressaare–Stockholm lennuliin ametlikult avatud

 

Eile ennelõunal maandus Kuressaare lennuväljal Tallinnast startinud 33-kohaline reisilennuk Saab 340, mis hakkab kaks korda nädalas, neljapäeviti ja pühapäeviti kurseerima Estonian Airi uuel lennuliinil Tallinn–Kuressaare–Stockholm.

Tallinnast väljub lennuk Kuressaarde kell 10.10. Pileti hind on 425 krooni. Kuressaarest suundub Saab-340 Stockholmi kell 11.20. Pilet maksab 795 krooni. Rootsi kuningriigi pealinnas maandub lennuk 12.25.

Stockholmist tagasi Saaremaale saab sama lennukiga kell 12.55.

Õhusõiduks kulub aega tunni jagu. Kuressaarest Tallinna väljub lennuk kell 14.15. Eestimaa pealinna saavad saarlased ja Stockholmist reisi alustanud inimesed kell 14.55.

Kuressaare lennuväljal lõikasid lindi läbi majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ja Estonian Airi juhatuse esimees Andrus Aljas. Minister Parts tunnistas oma kõnes, et tunneb heameelt rahvusliku kaubamärgi all tegutseva lennufirma edusammudest.

„Loodame, et mitte üksnes saarlased, vaid ka eestlased ja rootslased ning mujalt inimesed leiavad selle liini ja hakkavad seda kasutama. Soovin Estonian Airi lähilendude programmile tuult tiibadesse, lootes, et nad leiavad taevas oma koha, luues nii võimalusi uute programmidega alustamiseks,“ märkis Parts.

Rootsi saatkonna esimene sekretär Henrik Garmer rõõmustas Eesti ja Rootsi tihenevate sidemete üle, öeldes, et Saaremaa ei ole rootslastele võõras.

Kuressaare abilinnapea Kalle Koov ei varjanud heameelt selle üle, et Estonian Air on „avastanud“ Kuressaare, korraldamaks siia regulaarreise.

„Loodan, et mõne aasta pärast need reisid tihenevad ja toimuvad suuremate lennukitega. Iga saarlase ja meie külaliste jaoks on esmatähtis saarele saamine ja siit välja reisimine. Lennuliiklus, mis on turvaline ja graafikukohane, annab selleks suurepärase võimaluse. Uue liini avamine on märk heast koostööst. Riik, luues Tallinna lennujaama kaudu infrastruktuuri, moderniseerides lennurada, luues tingimusi ka suuremate lennukite maandumiseks ja õhkutõusmiseks, annab meile kätte mitmeid võimalusi. Nii näeme me uue liini avamisel uut väljundit nii Kuressaare kui ka kogu Saaremaa tutvustamisel,“ ütles Koov.

Lennufirma juhatuse esimees Andrus Aljas tõdes, et kuigi lend Tallinnast Kuressaarde oli lühike, tähendas see Estonian Airi arenguloos väga pikka sammu. „Estonian Air on olnud juba mõned aastad regionaallennunduse turult väljas, sest meil ei olnud sobivat lennukit. Nüüdseks on meil kaks Saab-340-t. Mõtleme tõsiselt regionaallennukiparki veelgi suurendada.

Tallinn– Kuressaare–Stockholmi lendudeks tehti otsus alles aasta tagasi. Lennunduse tegemistes-arengutes on aasta väga lühike aeg. Seetõttu kuulub minu eriline tänu kõigile, kes on selle liini avamiseks tõsist tööd teinud,“ tänas lennufirma juht kõiki asjaosalisi.

Andrus Aljase sõnul tulid mõlemad lennukid Eestisse Uus-Meremaalt. Estonian Airi Saabid lendavad ka Tallinn–Helsingi ja Tallinn–Vilniuse vahel. Lähitulevikus tahab Estonian Air saada regionaallendude osas Läänemere piirkonna juhtivaks lennufirmaks.

Dialoogis minister Partsuga rõhutas Kuressaare lennujaama juhataja Mati Tang veel kord vajadust pikema ja laiema lennuraja järele. „Kindlasti tunneme vajadust rekonstrueerida lennuväli vastavaks klass kõrgema kategooria nõuetele.“

Juhan Parts ei olnud saarlaste plaanile vastu, küll aga palus ta asjaosalistelt selle kavatsuse teostamiseks täpset majanduslikku analüüsi ja vettpidavat perspektiivplaani.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 79 korda, sh täna 1)