Juubeliralli kindlustas võitjale meistritiitli

Juubeliralli kindlustas võitjale meistritiitli

 

Reedel ja laupäeval peetud 40. rahvusvahelise Alexela Saaremaa ralliga tõmmati Eesti meistri- ja karikavõistluste tänavusele hooajale joon alla. Kõige pingelisemaks tõotas võistlus kujuneda suures N-rühmas, mida meistrisarja liidritena alustasid Jevgeni Novikov – Dmitri Tšumak. Eesti rallipubliku rõõmuks saavutasid keerulistes oludes peetud võistlusel esikoha Rainer Aus ja Kristo Kraag (ülemisel fotol), kes kindlustasid ka meistritiitli.

Tänavu sai ümber neli aastat kestnud külalisvõistlejate võimutsemine Saaremaa autorallil, mille seekord võitsid läbi hooaja Venemaa rallisõitjatega duelli pidanud Rainer Aus – Kristo Kraag Subaru Imprezal. Väga tugevat vastupanu osutasid neile Mitsubishidel sõitnud konkurendid: venelased Jevgeni Novikov – Dmitri Tšumak, lätlased Janis Vorobjovs – Guntis Ervalds ning eestlased Margus Remmak – Urmas Roosimaa.

Avapäev sõideti väga keerulistes oludes

Ralli avapäeval, kui sadas vihma ja rahet ning puhus vali tuul, läbiti kolm kiiruskatset. Aus ja Kraag ühtegi libedail teedel sõidetud kiiruskatset ei võitnud, ent päeva lõpuks edestasid nad Kuressaare linnakatsel parimat aega näidanud lätlaste duot Vorobjovs – Ervalds 6,4 sekundiga.

„Esimese päevaga olen rahul. Teisel katsel kaotasin natuke sekundeid, aga linnas suutsin selle ilusti tagasi teha,” rääkis Aus. „Teise päeva hommikul oli vaja kohe hoog üles saada ja see õnnestus.”

Saarlastest oli esimesel võistluspäeval edukaim Ott Tänak. Koos Raigo Mõlderiga N2 klassi Renault Cliol kihutanud Kärla noormees platseerus absoluutarvestuses üheteistkümnendale kohale, kaotades ralli liidreile 34 sekundit.

Pearivaal langes konkurentsist välja

Teisel päeval oli kavas kümme lisakatset. Kahel korral sõideti Kaugatuma, Taritu, Oriküla ja Undva katsetel, ühel korral läbiti katse Karalas ja Tammesel.

Suuremaid ja väiksemaid intsidente rehvipurunemiste ja väljasõitude tõttu jagus kõigile katsetele. Päris puhtalt ei kulgenud ralli ka liidrikohal sõitnud Rainer Ausile. Kui Jevgeni Novikov kaotas pirueti tõttu 5–6 sekundit neljandal katsel, siis liider kaotas sama palju aega kuuendal katsel Karalas. „Vasakule kiirele kurvile järgnes vasak aeglane kurv. Seal käis auto parem külg vastu puud ja sõitsime hetkeks kraavi võsa vahele.”

Karala katsel tabasid ebameeldivused teisigi rallipaare. Nii jäi seal võistlus pooleli ekipaažil Tänak–Mõlder. Nende rajalt välja sõitnud Renault Cliot rammisid omakorda järgmisena startinud Marko Virkoja ja Jaan Põldsepp. „See oli päris kiire koht, viienda käigu kurv, mille läbimiskiirus ligikaudu 200 km/h. Raja äärest anti meile kätega vehkides ohust märku, kuid pidureid polnud ja me ei saanud kokkupõrget vältida,” kommenteeris Mitsubishil võistelnud Virkoja.

Taritu kiiruskatse teisel läbimisel langesid esikohta püüdnud venelased Novikov–Tšumak aga esikohakonkurentsist välja, kui nende võistlusauto üle katuse paiskus. „Kui nägin venelast raja ääres, võtsin natuke rahulikumalt. Samas ei tahtnud liidrikohta käest anda ja pidin ikka hoogu hoidma, kuna Remmak ja Kaur pingutasid samuti,” rääkis Aus.

„Novikovi närvikava ei pidanud vastu,” selgitas kolmekordne Saaremaa ralli võitja Vello Õunpuu 17-aastase venelase katkestamise põhjust. „Võidab see, kes on kõige kiirem ja kõige mõistlikumalt sõidab. Rainer suutis suuremaid vigu vältida ja pidas lõpuni vastu, kuigi psühholoogiline surve oli temal viimasele katsele minnes samamoodi, sest edu Margus Remmaku ees oli siis vaid kaheksa sekundit ning katse esimesel läbimisel oli konkurent temast samapalju kiirem.”

„Enne viimast katset oli kõik lahtine,” tunnistas Rainer Aus, kellele stabiilne sõit otsustaval 22,9 km pikkusel katsel tagas ralli üldvõidu 6,3 sekundiga Margus Remmaku ees. Kokkuvõttes kolmandaks platseerunud Vorobjovs kaotas võitjale 23,9 sekundit.

Vello Õunpuu kinnitas, et tunneb mitu aastat tagasi tema käe all rallisõitu õppinud Rainer Ausi võidu üle suurt heameelt. „Tema üldvõidus ma kindel ei olnud. Uskusin, et Rainer tuleb kokkuvõttes kolme hulka ja et ta on Jevgenist ees,” ütles Õunpuu. „Olin eufoorias. Ralli lõppedes oli tunne, nagu oleksin ise võitnud. See on hea tunne!”

Saarlastest jõudis finišisse kolmandik

Rallit alustas 146 võistluspaari, neist lõpetas võistluse 75. Stardis oli ka üle kümne saarlasest piloodi, kuid neist tõi auto tervena finišisse vaid neli.
Kõige paremini läks sel korral Henry Otsal, kes võistles koos tartlase Margus Laasikuga A-rühma Mitsubishi Lanceril. Üldarvestuses 12. koha saavutanud piloot märkis, et aasta algul võetud eesmärk sai täidetud: „Olen tulemusega rahul. Isegi väga rahul. Rõõmu tegi enda koht ja kiirus, mis on tõusvas joones läinud. Siht oli jõuda esikümne piirile ja see plaan realiseerus.”

Ots lisas, et tunneb heameelt ka selle üle, et saarlastel õnnestus oma au siiski mingil moel kodurallil kaitsta. „Tõime kastanid tulest välja, nimetame seda siis nii.”

Milliseks kujunes saarlastele tänavune lõppenud rallihooaeg, sellest ülevaade 22. oktoobri Oma Saares.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 54 korda, sh täna 1)