Birkenfeldti loomakliinik ehitas ohutuse huvides betoonaia (10)

Birkenfeldti loomakliinik ehitas ohutuse huvides betoonaia

 

Kuressaares Karja tänaval asuva loomakliiniku omanik Margus Birkenfeldt lasi ehitada oma kinnistu piirdele üle poole meetri kõrguse betoonalusega aia, et kaitsta oma vara tulevaste autohuligaanide eest.

Ohutuse suurendamiseks palus Birkenfeldt linnavalitsusel paigaldada Karja ja Uue tänava ristmikule nn lamav politseinik ning muuta Karja tänav taas peateeks.

“Praegusel juhul nähakse seda niimoodi, et kiirusepiirajaid pillata ei ole õige,” kommenteeris Kuressaare linnapea Urve Tiidus liikluskomisjoni otsust abipalvet mitte rahuldada.

Linnavalitsuse avalike suhete juhi Priit Pruuli hinnangul on üpris ebatõenäoline, et nn kiirusepiirajad kunagi Uuele tänavale paigutataks. “Kiirusepiirajad sobivad heal juhul näiteks tanklatesse ja vähesel määral ka kaubanduskeskuste parklatesse, kuid üldkasutatavatel teedel tuleks nende kasutamist vältida, kuna nad on siiski tänavakeskkonda risustav element,” selgitas Pruul.

“Üks võimalus oleks kasutada künniseid, mis tähendaksid ulatuslikumaid teetöid ja tänavakatte kergitamist. Pigem paneksin lootused sellele, et mingil hetkel saab Pärna tänav korda ning Uus tänav muudetakse ühesuunaliseks.”

Linnapea Urve Tiidus ei leia, et ohu vältimiseks ehitatud betoonalusega aias oleks midagi ebaharilikku. “See on maja ja sealsete elanike huvides,” märkis ta ja lisas, et aia kavand on linnakunstnik Endla Tuutmaga kooskõlastatud ning aed on kooskõlas kõrvalasuva kiriku piirdega.

Pruuli sõnul ei tegele linnavalitsus prognoosimisega, milline aed millist autot peaks kinni pidama. “Terve mõistus eeldab, et inimene, kes istub rooli, tajub täpselt, kus ta on, millised on liikluseeskirjad ning millised on tema sõiduoskused. Inimeste riskikäitumist ja ebaviisakust liikluses kõigi teiste suhtes ei paranda mitte mingisuguse aiaga, olgu või terasest, “ rääkis Pruul.
“Antud juhul ei saaks suurtes linnades, kus on tihe liiklus ning kiirused kohati veelgi suuremad, ehitada mitte ühtegi kivist maja, kuna keegi võib nendesse sisse kihutada,” kommenteeris Pruul küsimust, mis viitas võimalikule ohule, et betoonaeda sisse sõites saab autojuht tõsisemaid vigastusi kui puust aia puhul.

Tõenäoliselt palub Margus Birkenfeldt linnavalitsuselt uue aia ehitamiseks ka toetust. “Tavaliselt kannavad kahjud süüdlased ja kindlustus, aga nii massiivne ehitis ei ole kindlustuse huvides,” märkis mees. Urve Tiiduse sõnul kaasrahastab linn piirdeaaedade ehitamist igal aastal. Käesoleval ja tuleval aastal on linnaeelarves selleks ette nähtud 100 000 krooni, kinnitas linnapea.

Karja tänaval asuva loomakliiniku ja kiriku esindajad on avaldanud oma rahulolematust ka parkimise ja peatumise keelustamise pärast nende kinnistuste esisel tänavalõigul mõned aastad tagasi. Margus Birkenfeldti hinnangul muudab see oluliselt ebamugavamaks kliiniku külastamise, kuna loomi tuleb kliinikusse tassida kaugemalt. Metodisti kiriku Kuressaare koguduse perenaine Eevi Lindmäe aga märkis, et matuseautod võiksid ikka tohtida kiriku ees seista.

“Antud hoonete juurde jääb mitu suurt ala, kus on võimalik parkida (bussijaama parkla, perearstikeskuse esine) ning siis paar-kolmkümmend meetrit jalutada. Leian, et see on igati normaalne. Ka peaks olema võimalik aeg-ajalt parkida Karja tänaval, mis on ühesuunaline,” kommenteeris probleemi Priit Pruul.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 499 korda, sh täna 1)