Saarlastele tänavu üks ralli meistritiitel

Saarlastele tänavu üks ralli meistritiitel

 

2007. aasta kujunes saarlastest rallisõitjaile üldiselt edukaks, kuigi ebaõnne tuli kogeda neil kõigil. Nii jäi meistritiitlist hooaja kokkuvõttes ilma Kärla noormees Ott Tänak ja ihaldatud kuldmedalini ei jõudnud Lembit Soe.

Vahest kõige enam võib rahul olla rahvuslikus rühmas Eesti meistriks tulnud Einar Laipaik (fotol). Siiski nentis tänavu E7+ E8+ E9 klassi ühises arvestuses enne viimast etappi meistritiitli kindlustanud piloot, et katkestamise tõttu Saaremaa rallil jäi ta ilma karikasarja võidust. “Karikasarjas jäime teiseks ja absoluutarvestuses kukkusime kümne hulgast välja,” ütles võimsal BMW-tüüpi autol kihutanud saarlane.

Laipaik selgelt kiirem

Samuti E-rühmas kuldmedalit jahtinud Lembit Soe kiitis saarlasest konkurendi sõitu: “Kindlasti oli ta selle võidu ära teeninud. Sõiduga võetud asi ikkagi. Pealegi oli ta selgelt kõige kiirem.”

Mullust tiitlivõitu kaitsta soovinud Lembit Soele endale tänavune hooaeg kuigipalju rõõmustamiseks põhjust ei andnud: “Meil läks kehvemini, kui lootsime. Ebaõnnestunud aasta.” Ta märkis, et mingil moel lisab viletsavõitu ralliaasta uut indu tulevaks hooajaks. “Siis tahaks alustada sõitmist uue autoga.”

Aasta kokkuvõttes pälvis Lembit Soe meistrisarjas kul pronksmedali. Karikavõistluste arvestuses kuulus talle E8-klassis teine koht.

Tänak mängis kodurallil šansid maha

Pronksmedaliga pidi tänavu leppima ka kuni kaheliitrise mootori töömahuga kaherattaveoliste autode arvestuses sõitnud Ott Tänak. Veel Saaremaa ralli eel oli meistritiitel jagamata ning seda oli lisaks kodustel teedel võistlevale saarlasele püüdma saabunud punktitabeli liider Kaspar Koitla. Kahjuks lõppes Tänaku tiitlijaht katkestamisega ja kulla teenis Koitla.Meistrivõistluste hõbemedal kuulub tänavu MM-sarjas osalenud Aigar Pärsile ja pronks Ott Tänakule.

“Saaremaa ralli avapäev möödus suuremate probleemideta, üritasime kohe algusest tempo peale panna ja nii ka läks. Olime õhtuks üle poole minuti lähimatest jälitajatest ees,” rääkis Tänak. “Teist päeva alustasime samas tempos, millega esimese lõpetasime, ja suurendasime edu jõudsalt iga katsega. Suureks õnnetuseks pidime lõpetama oma hea sõidu kuuenda katse lõpuosas. Olime rajaga tutvumisel jätnud märkamata sisekurvis olnud suure kivi ja see lõi meid rajalt välja.”

Hooaeg algas Tänakule aga hästi. “Põlva talverallil olime esialgsete tulemuste põhjal võitjad, kuid siis määrati meile 20 trahvisekundit ja pidime leppima teise kohaga. Tallinna ralli oli juba omaette võistlus kahe JWRC-tüüpi auto ja maailmatasemel meeste vahel, kui stardis olid Urmo Aava ja Aigar Pärs. Ralli lõpuks jäime nende kahe mehe vahele. Urmo oli ees ja Aigar järgi,” rääkis Tänak.

“Viru rallil tuli meil esimene katkestamine, kui purunes käiguvahetushoovastik ja pidime jääma raja äärde. Hooaja keskel toimus Otepää ralli, kus meil käis tihe võitlus Aigar Pärsiga. Paar katset enne lõppu ta eksis ja võit oli meie,” jätkas Tänak.

Nädal enne Paide rallit tuli esimene tagasilöök. “Keerasin Laitse rallisprindil auto üle katuse ja tuli palju tööd teha,” lausus Ott Tänak. Ralli ise läks aga täielikult aia taha – esimesel päeval murdus käändtelg ja teisel päeval pidime ralli lõplikult katkestama pooltelje purunemise tõttu.”

Uuel aastal uue hooga

“Loodan, et suudame järgmisel aastal võtta selle, mis tänavu võtmata jäi,” avaldas Ott Tänak lootust. “Hetkel veel järgmise aasta plaane paika pannud ei ole, kuid eesmärk on omandada kiire sõidu kogemust võõrastelt teedelt ja tutvuda uute konkurentidega,” lisas eeldatavasti N2-klassis rallidel sõitmist jätkav Kärla rallisõitja.

N2-klassis jätkab tuleval aastal osalemist ka Reiko Lempu, kes sarnaselt konkurendiga tänavust hooaega õnnestunuks lugeda ei saa. “Ei saa aastaga rahule jääda,” tunnistas Honda Civicul võistelnud Lempu. “Liiga palju on olnud probleeme ja ebaõnne. Aga oli ka paremaid hetki, just hooaja lõpu poole, kus kiirus läks iga ralliga aina paremaks.”

Kuigi kodune Saaremaa ralli Reiko Lempul samuti väljasõidu tõttu pooleli jäi, avaldas ta lootust, et uuel hooajal sellist ebaõnne enam kogema ei pea. “Loodan, et järgmine aasta läheb paremini. Eesmärk on saavutada esikoht F2 arvestuses!

Nauditav hooaeg Mossega

Paraku on ka teiste saarlaste finišisse jõudmist takistanud mitmesugused tehnilised probleemid.

Kaljo Sadamal on aga seevastu põhjust kiita oma Moskvitši, millega õnnestus ka Saaremaa ralli lõpuni sõita. “See pakubki kõige rohkem rahuldust, et sain esimese pika sportralli lõpetatud,” märkis Sadam, kes on tänavusel hooajal teinud kaasa ka mõned rallid teise liiga arvestuses “See tegi ka rõõmu, et Otepää rallil õnnestus liiga arvestuses teistest mossedest jagu saada. Mina olen hooajaga üldiselt rahul!”

Sadam on Moskvitšil võistelnud alates 2004. aastast. “Loodan sama autoga jätkata ka 2008. aastal. Kui sponsoreid on,” lisas ta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 62 korda, sh täna 1)