Saaremaa kaubamärgi loomiseks käib tihe mõttetöö (1)

Saaremaa kaubamärgi loomiseks käib tihe mõttetöö

 

Lääne-Saaremaa ettevõtjad ja külaliikumise edendajad murdsid teisipäeval Pilguse mõisas pead Saaremaa brändi sisu ja vormi üle.

Kaubamärkide alasel koolitusel, kus pearõhk oli ettevalmistusel Saaremaa brändi loomiseks, jagas juhiseid MTÜ EMI_ECO konsultant Harli Uljas. Koolituse korraldas MTÜ Saarte Koostöökogu koostöös MTÜ EMI-ECO ja Pilguse Mõis OÜ-ga.

Töörühmad pakkusid välja ideid Saaremaa kaubamärgi olemusest ja kujundasid oma nägemuse brändist kui kaubamärgist.

“Ideed panime kirja. Bränd on aga tegelikult väga lai mõiste. Sellega tuleb edasi töötada. Saaremaa bränd peaks kajastama laiade rühmade nägemust. Teeme selles suunas alles esimesi samme. Saare maakonna maapiirkonnad saavad endale järgmisel programmeerimisperioodil aastani kuni 2013 ära jagada 50 miljonit krooni. Kuidas seda teha, mis valdkondadele anda ja mismoodi? Bränd on üks osa sellest, mis vajab arendamist ja tegemist ning see nõuab ka rahastamist. Brändist peab saama löögirusikas, mille toel saab Saaremaa end tutvustada ja edasi müüa,” rõhutas Harli Uljas.

Saaremaalt pärit Harli Uljas, kes on kuus aastat töötanud Postimehes ajakirjanikuna, tõi eeskujuks Ida-Virumaad tutvustava lause “Päike tõuseb Ida-Virumaalt”.

“See logo on küll suhteliselt kergesti arusaadav ja lihtsasti mõistetav. Ida-Virumaal on juba näha edasiviivat ühistegevust. Saaremaa kohta tuleb samuti lühike ja lööv lause välja mõelda,” nentis lektor.

Pilguse mõisa perenaine Signe Arro usub, et loodav Saaremaa bränd kannab tulevikus kõigi maakonna ettevõtjate, kultuurikollektiivide, koolide ja üldse saarlaste lootusi-ootusi oma tööde-tegemiste tutvustamiseks laias maailmas.

Aivo Kanemägi OÜ-st Karja Pagariäri tundis heameelt ettevõtjate koostööst, öeldes, et Pilguse mõisaga on neil head kontaktid juba ammu.

“Täna saime oma koostööle uusi vorme juurde. Kui oma firma kaubamärgile lisada veel Saaremaa bränd, siis oleks ilmselt suurem müügiedu garanteeritud,” oletas Aivo Kanemägi. Veel arvas Karja Pagariäri juht, et abstraktsena töötab Saaremaa bränd juba ammu. “Loodame, et nüüdsest hakkab bränd muutuma konkreetsemaks ja käegakatsutavamaks,” ütles Kanemägi.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 52 korda, sh täna 1)