Saarte mereliikluse korraldajad tuginevad Põhjamaade kogemustele

AS-i Saarte Liinid, AS-i Saaremaa Laevakompanii, Väinamere Liinid OÜ ja AS-i K-Projekt esindajad külastasid eelmisel nädalal Norra, Taani ja Rootsi sadamaid saamaks aimu sellest, millised peaksid olema Hiiumaa ja Saaremaa sadamad ajaks, kui liinidele tulevad uued laevad.

“Käisime tutvumas sealse olukorraga, kuna seal on juba käigus samasugused laevad, nagu tulevad meile,” sõnas Väinamere liinid OÜ juhataja Urmas Treiel ning lisas, et tegu oli ainukordse võimalusega vaadata kõike tervikuna. “Me saime näha seal korraga nii sadama-alasid, uusi laevu kui ka piletimüügisüsteeme,” rääkis Treiel, kes leiab, et tegelikult vajab meie praegune süsteem vägagi kaasajastamist.

Treieli sõnul on eriti palju õppida Taani ja Rootsi vahelisest laevaliiklusest, kus on silla kõrval säilinud praamiliiklus täpselt samas mahus, kui see oli enne silda. “Veel üks väga oluline koht oli see, et seal olid sõidukipiletid, mis tähendab seda, et reisijapiletid ostavad vaid need, kes tulevad jala laevale,” nentis Väinamere Liinide juhataja.

Võrreldes meil toimuvaga oli Rootsi ja Taani vaheline liin Treieli sõnul tunduvalt mugavam ja kiirem. “Just selleni me tahame jõuda, et ka meil hakkaks asi käima nii kiiresti,” ütles Treiel ja selgitas, et seal sõidavad praamid iga poole tunni tagant ja 24 tundi järjest.

Ka Saarte Liinide arendusdirektor Peeter Oopkaup leidis, et tegu oli vajaliku käiguga. “Norras meil oli tõepoolest võimalus näha sellist laeva, mis peaks hakkama aasta pärast Hiiumaa ja mandri vahet sõitma ning veel aasta hiljem peaks selline tulema ka Saaremaale,” sõnas Oopkaup.

“Reisi eesmärgiks oligi tutvuda süsteemiga ja anda kõigile kaasasolijatele, eelkõige K-Projektile ettekujutus sellest, mida me ootame,” lausus Oopkaup ning lisas, et Heltermaa ja Rohuküla sadama jaoks on koostamisel eelprojekt, kus püütakse tulevikku paika panna.

Arendusdirektori sõnul oli neil võimalus näha seda, mida Eestis vaadata pole võimalik. “Seal olid sadamad, mis tõesti laitmatult ja kiirelt toimisid ning see on ka meie eesmärk,” kinnitas Oopkaup.

Alates 2009. aastast on oodata esimesi uusi laevu, mis mahutavad 160 sõiduautot, Hiiumaale Heltermaa–Rohuküla liinile.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 26 korda, sh täna 1)