Lähiaastatel tulevad Saaremaa bussiliinidele väiksemad bussid (4)

Saare maavalitsus peab maakonna liinivõrgu teenindamise riigihanke võtmesõnaks väiksemate busside kasutuselevõttu.

Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna nõuniku Olev Tõru sõnul saaks enam kui kolmandiku liine teenindada kuni 15-kohaliste bussidega, teist samapalju kuni 30-kohaliste bussidega ning vaid 20 protsendile liinidest oleks vaja sama suuri busse kui praegu.

Kolmapäeval Saaremaa omavalitsuste liidu volikogus esinedes märkis Tõru, et kui praegu on maakonna liinivõrgu aastaseks mahuks 1,88 miljonit liinikilomeetrit, siis rahalistest võimalustest tulenevalt jääb selle suuruseks uue hanke raames 1,6 miljonit liinikilomeetrit.

Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Mika Männiku sõnul on uue riigihanke tingimused seatud selliselt, et bussifirma võtaks liini teenindamiseks kasutusele sobiliku bussi, mis võimaldab kütusekulu oluliselt vähendada.

Saaremaa liinivõrku teenindava GoBusi juhatuse liige Margus Männik ütles Oma Saarele, et uue riigihanke järel on Saaremaa liinidele oodata tõenäoliselt üsna palju väiksemaid busse. Suure tõenäosusega võetakse kasutusele sellised bussid, kus on praeguse 50 istekoha asemel näiteks 30 istekohta ning lisaks 30 seisukohta. Praegu katsetab GoBus Valgamaal ja Lääne-Virumaal Tšehhis toodetud busse, kus on 38 istekohta ja 26 seisukohta. “Emotsioon on ainult positiivne,” kinnitas Männik. Juhul kui GoBus võidab Saare maakonnas riigihanke lubas Männik, et lähiaastatel vahetatakse välja kuni pool Saaremaa bussipargist.

Maavalitsus tahab omavalitsustelt toetust bussiliiklusele

Mika Männik kutsus omavalitsusi mõtlema selle üle, kuidas vald saaks ühistranspordi korraldamisel õla alla panna. Torgu valla näitel pakkus ta välja variandi, et väike transpordivahend korjab inimesed kaugematest küladest kokku ja toimetab nad Iidele bussi peale. “Et me saaksime võimalikult optimaalse raha kulutamisega võimalikult normaalse tulemuse,” selgitas Männik, kelle sõnul ei ole mõistlik, kui 100 km kohta 40 liitrit kütust tarbivad suured bussid paari inimese pärast pikalt tühjalt ringi sõidavad. Nagu näiteks Orissaare ja Leisi vahel mööda Rannamaanteed või Veere ja Kihelkonna vahel.

Kihelkonna vallavanem Jüri Saar arvas, et uute vedajate tekitamine pole mõistlik. “Buss võib sõita kohapeal ja bussijuht võib ka kohapeal olla, aga vedaja ei tohi olla vallavalitsus ega FIE, vaid see, kes konkursi võidab,” ütles Saar.

Muhu vallavanem Tiit Peedu märkis, et seadus ei luba omavalitsusel ühiskondlikku reisijatevedu korraldada. “Kui see valla transport kraavi läheb ja keegi viga saab, siis ühiskondliku transpordi mõistes jääb vallavanem süüdi,” osutas Peedu.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 22 korda, sh täna 1)