Maavalitsus jätkab raha otsimist Kuressaare lennuraja pikendamiseks

Maavalitsus jätkab raha otsimist Kuressaare lennuraja pikendamiseks

 

Saare maavalitsus otsib lisaraha Kuressaare lennuraja pikendamiseks mõõtmeteni, mis võimaldaks koostööd Euroopa turismifirmadega.

Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja kt Mika Männik ütles Oma Saarele, et 25. aprillil toimub rahandusministeeriumis arutelu leidmaks lisaraha Kuressaare lennuraja pikendamiseks 2000 meetrini.

“Kokkusaamisel tahame argumenteerida ja kujundada arvamust, et langetataks põhimõtteline otsus lennuraja viimiseks neljanda kategooria tasemele,” ütles Mika Männik. Arvestades alalaekumist ei soovi maavalitsus lisaraha riigieelarvest, vaid välisfondidest.

Vabariigi valitsuse kinnitatud transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava näeb Kuressaare lennujaama investeeringuteks ette 84,5 miljonit krooni, mis teadaolevalt kulub lennuraja pikenduseks 1800 meetrini Lennuraja pikendamine veel 200 meetri võrra nõuab umbes 50 miljonit krooni lisaraha. Lennujaama rekonstrueerimise riigihange kuulutakse välja 2009. aasta alguses.

Männiku sõnul võiks lennuraja ehitamise soovitud mõõtmeteni läbi viia etapiviisiliselt. “Ka olemasoleva raha puhul tuleb arutada, mitmeks etapiks tööd jagada. Näiteks on võimalik ehitada lennurada esimeses etapis valmis täispikkuses ja teises etapis täislaiuses,” rääkis Mika Männik. Teise etapi tööde rahastamine toimuks aga sellisel juhul välisfondide toetuse abil.

Juhul kui lennurada pikendatakse ja lennuraja kogupikkus on üle 1800 m, muutub Kuressaare lennuväli neljanda klassi lennuväljaks. Lennuraja pikendamine kahele kilomeetrile lubaks Kuressaare lennujaamas vastu võtta kuni 150-kohalisi reisilennukeid, mis looks täiendavad võimalused uute lennuliinide avamiseks ja suurema hulga turistide Saaremaale toomiseks.

Näitena tõi Mika Männik Norra turismifirmad, kes on näidanud üles valmisolekut Saaremaa ettevõtetega koostööks, kuid seadnud tingimuseks suurema lennuvälja olemasolu, mis võimaldaks 150-kohalise lennuki maandumist. “Need on mõõtmed, mida Euroopa turismifirmad kasutavad. Turismifirmad tahavad tulla meile suurte lennukitega, sest neil ei ole kasulik väikestega sõita,” rääkis Mika Männik, kelle sõnul jääb Saaremaa lennuvälja väikeste mõõtude tõttu ilma olulisest rahast.

Möödunud aastal saatis Saare maavalitsus majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile kaks taotlust, et saada lisaraha Kuressaare lennuvälja lennuraja pikendamiseks praegu planeeritud 1,8 km asemel kahe kilomeetrini. Seni ei ole riik saarlaste soovidele vastu tulnud. Kuressaare lennuvälja põhja-lõunasuunaline lennurada on praegu 1518 meetrit pikk ja 30 meetrit lai.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 36 korda, sh täna 1)