Vastukaja: “Kas Kuressaares on okei jala liikuda?”

Internetikommentaarid Oma Saare koduleheküljelt

Autojuhi arvamus
Kehtiv liikluseeskiri toob selgelt ära mõlemapoolsed õigused ja kohustused seoses jalakäijate sooviga ületada sõidukite liiklemiseks ettenähtud sõiduteed nii ristmikel kui ka selleks ettenähtud ületuskohtadel.

Probleem on siin selles, et neid õigusi ja nõudeid tuleb mõlemapoolselt täita. Ühe poole arvamus olla alati eelisolukorras on vale. Kui juht on läbinud õppe ja on sellega kohustatud tundma neid reegleid, siis jalakäijad enamuses, alates lastest vanuriteni välja, pole nende reeglitega kursis.

Vale käitumine mõlemapoolselt on halb eeskuju. Jalakäijale – õpi ja täida omapoolselt LE reegleid, ole liikluskeerises ka eeskujuks teistele, eriti lastele.

Tea, et juht asub autos, juhib seda ja peab oma tähelepanu jaotama mitmes suunas. Seega võib sinu ettearvamatu ja õigustamatu tormamine sõiduteele kus iganes lõppeda nõrgema kahjuks.

Juht
Artikkel on asjalik, aga kirjutaja on valel arvamusel politsei suhtes. Nimelt arvab kirjutaja, et seal, kuhu politsei silm ei ulatu, seal ei hooli juhid jalakäijatest. Vale. Kesklinna ei ulatu politsei silm ju samamoodi.

Pigem kesklinnas tuleneb viisakus sellest, et seal on piiratud kiirus 30-ni ja jalakäijaid on palju. Juht arvestab juba ette, et jalakäija võib tulla ja laseb kenasti teed ületada.

Paljudes muudes kohtades aga on kiirus lubatud 50, aga sõidetakse 60–70 tihtipeale. Selle kiiruse pealt paljud mugavamad juhid ei viitsi maha pidurdada ja eeldavad, et küll mõni teine juht läbi laseb.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 17 korda, sh täna 1)