Põnevast lahingust N-rühmas väljus võitjana Ott Tänak (2)

Põnevast lahingust N-rühmas väljus võitjana Ott Tänak

 

Eesti autoralli meistri- ja karikavõistlused jätkusid sel nädalavahetusel sõidetud 25. rahvusvahelise Koger & Partnerid Tallinna ralliga. Tallinna lauluväljakult alanud ja Laitse paarisrajal lõppenud kahepäevaline võistlus pakkus publikule tõelist rallimelu ja sõitjaile pingelist sekund-sekundis võidusõitu.

Saarlastel oli suvehooaja esimese etapi lõppedes põhjust juubeldada, sest suures N-rühmas saavutasid klassivõidu tuliuuel Subarul kihutanud Ott Tänak ja Raigo Mõlder, rahvuslikus rühmas noppisid aga maksimumpunktid Lembit Soe ja Ahto Pihlas.

Üldvõit läks viiendat aastat Soome

Viiendat aastat järjest saavutasid traditsioonilisel Tallinna rallil esikoha soomlased. Tänavu sai võidušampust maitsta teist aastat sel võistlusel A-rühma Ford Focus WRC ralliautol osalenud Jukka Hiltunen, kes pidi kogu sõidu vältel tõrjuma N-rühma parimate rünnakuid.

Jukka Hiltunen ja Jarkko Kalliolepo võitsid kavas olnud kümnest kiiruskatsest täpselt pooled. Kaks katsevõitu said kirja N-rühma Mitsubishil võistelnud soomlased Toni Klemets – Jani Laaksonen, ühel korral olid nobedaimad Margus Remmak – Olaf Suuder Mitsubishil ning kaks katsevõitu kirjutasid enda nimele Ott Tänak – Raigo Mõlder.

Seni viimase eestlasena Tallinna ralli 2003. aastal A-rühma autol võitnud Margus Murakas, kes teist hooaega osaleb taas N-rühmas, lõpetas äsjase ralli kaheksanda kohaga.

“N-rühmas on hetkel konkurents nii tihe, et iga väiksemgi valearvestus maksab kätte. Enne viimast kiiruskatset olid meie ning Rainer Ausi ja Margus Remmaku vahed ainult kümnendikes, aga läksin veidi rehvivalikuga alt ja langesin kohe paari koha võrra,” kommenteeris koos Silver Kütiga Mitsubishi Lanceril võistelnud Margus Murakas.

Ott Tänak jõudis Markko Märtini juhendamisel klassivõiduni

Rallipaarile Tänak – Mõlder oli Tallinna ralli alles teiseks võistluseks neljarattaveolisel turbomootoriga autol ning esimeseks uhiuuel Subaru Impreza WRX STI N14 võistlusmasinal. Sellegipoolest õnnestus esmakordselt neljarattaveolise autoga kruusal võistelnud saarlastel edestada nii mitmeid tuntud koduseid konkurente kui ka kogenud välissõitjaid.

Avakatselt said saarlased kirja 28. aja. Teisel katsel oldi absoluutarvestuses teised, kuid päeva viimaselt kiiruskatselt tuli neile katsevõit 0,6-sekundilise eduga avapäeva liidrikohal lõpetanud Harju KEK-i rallitiimi ridades sõitvate Margus Remmaku ja Olaf Suuderi ees. Subaru Autospiritist tiimi ridades võistlevad saarlased lõpetasid avapäeva kolmanda kohaga.

Teine võistluspäev oli Ott Tänakule veelgi edukam, taas saadi kirja ka katsevõit. Üldarvestuse teise koha ja N-rühma esikoha pärast kulgenud heitluses mulluse Tallinna ralli võitja soomlase Toni Klemetsiga suutis Ott Tänak säilitada külma närvi ning noppida klassivõidu.

“Kõik toimis hästi – probleeme polnud ja auto püsis korras,” rõõmustas Tänak. “Ettevalmistus võistluseks kulges igati hästi, saime uut autot testida ja sain Markko Märtini käest ka tarvilikke õpetussõnu. Et võime meistrivõistluste liidriteks tõusta, seda poleks ette ennustada julgenud, aga väike lootus siiski oli.”

Äsjase klassivõiduga tõusis Tänak N-rühmas meistrisarja liidriks, olles kahelt etapilt N-rühmas kogunud 25 punkti. Margus Remmakul on teisena kirjas 22 punkti, Margus Murakasel kolmandana 21 punkti.

Rahvuslikus rühmas võitis Lembit Soe

Rahvuslikus rühmas saavutasid Tallinna rallil võidu Lembit Soe – Ahto Pihlas. E10-klassi Toyota Starletil võistelnud saarlased lõpetasid võistluse absoluutarvestuse 21. kohaga. Ühtlasi kerkisid nad E-rühmas liidrikohale, kuna hooaja avaetapi võitnud Einar Laipaik katkestas seekordse võistluse.

“Kui Einari autol lagunes tagasild, muutus olukord natuke lihtsamaks.
Samas oli Kristo Puusepp väga kiire ja läks võitluseks! Meil oli võistluse jooksul natuke probleeme käigukastiga, aga kokkuvõttes oleme sõiduga rahul,” lausus Lembit Soe.

“Meile hakkas ralli paraku pärast linnakatset juba ebaõnnega pihta,” rääkis Einar Laipaik. “Autot ei jõudnud hoolduspargist väljatulekul valmis ja saime trahvi. Oli tehnilisi probleeme. Teise päeva hommik oli paljulubav, kuni diferentsiaal järele andis. Isegi kahe katsega suutsime ajaliselt eest sõita, kui trahv välja arvata. Kahju, et sõit meil ära lõppes, oleksime suutnud eesotsas konkurentsi pakkuda!”

Kas äsjane edu võis Lembit Soe võidujanulisemaks muuta? “Ta on võidujanuline kogu aeg! Pigem innustab see meid nüüd rohkem ettevalmistusi tegema ja maksimumi võtma,” kommenteeris Laipaik.

Äsjase Tallinna ralli katkestasid saarlastest veel A7-klassi Seat Ibizal sõitnud Martin Kiil – Riivo Mesila, E-rühma Toyota Starletil võistelnud Einar Soe – Tarmo Kaseorg ja N3-klassi Honda Civicul osalenud Reiko Lempu – Indrek Jõeäär.

Saarlased tulemusega rahul

Klassis E10, kus osales kõige enam saarlasi, olid neljandad Janek Mõik – Tarmo Varvas (VAZ 2105), kaheksandad Rando Turja – Ain Sepp (Lada VFTS) ja kümnendad Harald Torn – Lembit Pajussaar (Mitsubishi Colt).

Lembit Soe märkis, et saarlaste rohkearvuline osavõtt E-rühmas teeb rõõmu: “See on suurepärane, kui Saaremaa sõitjaid juurde tuleb. Meie ei vaata aga ainult konkurentsi oma klassis, vaid rühmas tervikuna.” Soe lisas, et karikasarja arvestuses peab saarlasi muidugi silmas pidama.

Janek Mõik ütles, et algajana sai ta üsna hea tulemuse kirja tänu teiste ebaõnnele. “Esimene ots on selles klassis päris tihe, samas pooled on seal suhteliselt värsked tulijad,” rääkis üle 20 osavõtjaga arvestusklassis võistelnud Valjala valla autosportlane.

Kolmandat korda rallil osalenud mees tunnistas, et paljude samas klassis võistelnud saarlaste edestamine tegi meele rõõmsaks: “Loomulikult on selle üle hea meel, et läks suhteliselt hästi. Olen tulemusega rahul. Ei lootnud ega oodanud nii head kohta, kuna puudus kiire ralli kogemus. See õnnestus tänu autole ja mehaanikutele.”

20 aasta eest rallispordiga tegelema hakanud ning hiljuti pärast 15-aastast pausi rajale naasnud Harald Torn sõnas, et teda rahuldas see, et võistlusel üldse lõpuni jõudis. “Noored mehed on niipalju kiiremad ja masinad võimsamad, et muud sihti on keeruline seada, kui et ralli ilusasti lõpuni sõita. Oleme iga võidusõiduga rahul, kus lõppu jõuame – see on meie eesmärk,” rääkis Torn.

“Oleme harrastajad ja auto ei ole nii hea, et Tallinna rallil oleks saanud ka võidu sõita. Näiteks meie autol on lõppkiirus 160 km/h, teistel 200. Tallinna ralli kiiruskatsed on aga sirged ja kiired.”
Torn lisas, et kõige enam tegi seekord rõõmu asjaolu, et saarlased jõudsid võiduni kahes klassis.

Paljusid üllatanud Ott Tänaku väga head esitust Tallinna autorallil kiitis ka Lembit Soe, tunnistades, et võit oli ootuspärane.
“Ootasime seda võitu. Me ei pannud seda kohustusena tema õlgadele, aga seda oli tarvis.”

Tallinna ralli 2008 esikümme
1. Jukka Hiltunen – Jarkko Kalliolepo (Ford Focus WRC, A8) 51 : 32,1
2. Ott Tänak – Raigo Mõlder (Subaru Impreza WRX STI, N4) +12,4
3. Toni Klemets – Jani Laaksonen (Mitsubishi Lancer Evo 9, N4) +15,3
4. Janis Vorobjovs – Guntis Ervalds (Mitsubishi Lancer Evo 9, N4) +32,7
5. Margus Remmak – Olaf Suuder (Mitsubishi Lancer Evo 9, N4) +37,9
6. Aivis Egle – Martins Jerums (Mitsubishi Lancer Evo 9, N4) +39,1
7. Rainer Aus – Urmas Roosimaa (Mitsubishi Lancer Evo 9, N4) +39,9
8. Margus Murakas – Silver Kütt (Mitsubishi Lancer Evo 9, N4) +42,5
9. Ivars Caune – Vladimirs Barinovs (Mitsubishi Lancer Evo 9, N4) +49,6
10. Ago Ahu – Kalle Ahu (Subaru Impreza WRX STI Spec C, N4) +52,7

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 100 korda, sh täna 1)