Ruhnu laev võib Pärnu asemel hakata sõitma Munalaidu

Saare maavalitsus ja AS Väinamere Liinid kaaluvad Ruhnu ja Pärnu vahelise kommertslaevaliini asendamist liiniga Ruhnust Munalaiu sadamasse.

“Me saame sealt 20-protsendise kütuse kokkuhoiu,” ütles Oma Saarele Saare maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja kt ja SEES-i nõukogu esimees Mika Männik. Kommertsliini senine sihtkoht Pärnu asub Ruhnust 55 meremiili kaugusel, Munalaid aga 44 meremiili kaugusel.

Munalaiu sadamat kasutatakse eelkõige ühenduse pidamiseks Kihnuga. Kuna Munalaiu sadam asub Pärnu linnast 40 km kaugusel, siis peab laevade saabumise ja väljumise aeg klappima Munalaiu ja Pärnu vahelise bussiliiklusega. “Õhtune reis haakub Pärnu bussiliiklusega, nüüd tuleb vaadata, et kui Ruhnu laev kell 10 sadamasse tuleb, sealt ka hommikul Pärnusse saaks,” rääkis Mika Männik. “Praegu töötame selle suuna kallal.”

Männiku sõnul on kommertsliini eesmärgiks toetada Ruhnu–Roomassaare avaliku liini toimetulekut ja hoida kulud-tulud tasakaalus. “Kui vedaja kommertsliini sõita ei saaks, siis oleks see liin meile oluliselt kallim,” kinnitas ta.

Mika Männiku kinnitusel teeb pidev kütusehinna tõus olemasoleva reiside arvu tagamise Roomassaare ja Ruhnu vahel riigi eraldatud 2,7 miljoni krooniga küllaltki keeruliseks. Kui maavalitsuse ja vedaja vahel peetavate läbirääkimiste algul maksis Aegna kütuseliiter 11 krooni, siis praegu on kütuseliitri hind 13,4 krooni.

“Kütuse hind tõuseb pidevalt, juba läbirääkimiste käigus hakkab pakkumine hapuks minema, väga keeruline on seda asja korraldada,” lausus Männik. “Vedajalt ei saa nõuda oma rahakoti peal riigi ülesannete täitmist,” lisas ta.

Ruhnu vallavanema Aare Sünteri sõnul arutas laevaliikluse võimalikku muudatust ka Ruhnu vallavolikogu, kes ei olnud uuendusega rahul. Samas ei teinud volikogu ühtki omapoolset avaldust. “Võib-olla tuleb lihtsalt leppida sellega, mis on, sest ega valikuid palju ei ole,” tõdes Sünter.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 37 korda, sh täna 1)