Saaremaalgi tuntakse puudust headest teenindajatest (1)

Euroopa Sotsiaalfondi projekti “Professionaalne teenindaja kui teeninduse kvaliteedi võtmetegur” Saaremaa õppekeskuse korraldatud lõpuseminaril hotellis Meri kogesid osalejad, et Eestis tervikuna, sealhulgas Saare maakonnas ei jagu häid teenindajaid.

“Deviis “Hoides teenindajat, hoiad klienti” peaks jõudma iga tööandjani. Mitte kõik ettevõtjad ei suhtu teenindajasse niimoodi, et inimene tunnetaks, et ta on väga oluline. Teenindusettevõttes on kõige tähtsam klient. Temale järgneb teenindaja. Ettevõte peaks looma tingimused, et teenindaja saaks oma tööd teha parimal viisil. Peremees või ettevõtja peab teenindajasse suhtuma sama hästi kui oma klienti.

Välismaal on tavaline, et juht viibib ka ise teenindussaalis ja suhtleb klientidega, teeb sageli sama tööd, mida kliendid. Meil seda ei näe. Arvatakse, et teenindaja töö on juhi jaoks häbiväärne. Erandiks on La Perla omanik, kes oma restoranis tihti ise külastajatega suhtleb ja neid teenindab,” rääkis seminari korraldaja, Saaremaa õppekeskuse juhataja Leonora Kraus.

Seminaril tõdeti, et kahjuks ei sobi kõik inimesed teenindajaks. Kuressaares tegutseva Kraavi külalistemaja omanik Elvira Ella tõi kujuka näite, kui ütles, et ühele teenindajakohale end pakkunud kuuekümnest inimesest sobis vaid üks.

“Viiekümne üheksaga vestlesin ja kui tuli kuuekümnes, siis alles tema sobis. Töökamad ja head suhtlejad on hoopis teistest rahvustest inimesed. Minu juures on töötanud soomlased ja venelased. Müüt saarlannade töökusest, visadusest ja lahkusest hakkab kustuma,” rääkis ettevõtja oma kogemustest.

Seminaril osalejad olid veendunud, et teenindajate koolitusega tuleb edasi tegeleda. Etevõtjailgi tuleks suhtumist teenindajaisse muuta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 34 korda, sh täna 1)