Vastukaja: “Mida pidada luksuseks” (2)

Internetikommentaarid Oma Saares 20. mail 2008 ilmunud arvamusloole.

pohl
Et te nende autode peale nii tigedad olete! Mina maksustaks just sellised, ütleme üle 10 aasta vanused autod, mis ei võta sugugi vähem bensiini, kuid tossavad ja ajavad õli välja igast võimalikust “august”. Uued korralikud autod on nende kõrval raudselt vähem kahjutekitavad. Iseasi, kas need peavad olema “viieliitrised”? Ja meie teed-tänavad – ilma maasturita on varsti tõesti võimatu normaalselt liigelda.

paul
Kus meil need teed ja tänavad on? Suured maanteed on korras, aga tänavate asemel on pigem tänavate jäänused! Sildade puksid, rehvid, amordid, kõik-kõik kuluvad 5 korda kiiremini seetõttu! Maastur ongi ainuõige sõiduk, mis sellistele teedele vastu peab. Tehke teed ja tänavad korda!

klepto 2
See on müüt, et linnadžiipide veermik on vastupidavam. Samamoodi kulub kui väikeautodel. Tõsised maasturid ehk on vastupidavamad, aga mitte linnadžiibid, mis tänavatel lihtsalt maasturi kuju ja mootoriga sõiduautod. Mõttetult võimsaid ja suuri linnadžiipe on aga mõttetult palju. Üks pirakas just sõitis mulle parklas külje pealt sisse, sest omanik ei adunud oma gabariite. Aga tänavate olukord on olukorratu jah. Eestis pidi sõiduautode veermike osi poole aasta jooksul kuluma sama palju kui terves Rootsis aasta jooksul. Aga luksusmaks on siiski enamat kui ainult maasturimaks.

ouih
pohl arvas, et vanad autod tuleks maksustada. Vaidleksin siinkohal vastu. Sest rikkis autoga (sellisega, nagu ta kirjeldas) ei tohiks nii ehk naa sõita. See on juba politsei või ma ei tea kelle rida sellised teelt maha võtta. Lubage väike tsitaat: “Vaatamata levinud arusaamale, nagu oleksid uuemad autod keskkonnasõbralikud, peab arvestama, et auto tootmisele kulub juba sama palju energiat, kui auto kogu läbisõidu ajal kulutatakse.”

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 31 korda, sh täna 1)