Tallinna Sadam andis Saaremaa sadama jahtide kai soomlastele rendile (1)

Tallinna Sadam andis Saaremaa sadama jahtide kai soomlastele rendile

 

AS Tallinna Sadama sõlmis eile viieaastase lepingu Saaremaa sadama väikelaevade kai rendileandmiseks soomlaste firmale Luikhold OÜ, kes on spetsialiseerunud sadama ümbruse teeninduse arendamisele.

“Selle ettevõtte teenindamise võimalused on tunduvalt suuremad kui sadamal. Sadam võtab ainult jahid vastu, aga nemad võivad pakkuda seal majutust, toitlustamist jpm,” ütles Oma Saarele Saaremaa sadama projektijuht Peeter Palu. Ta lisas, et seni on jahte sadamas käinud väga vähe ning sadamat on halvasti turustatud.

Luikhold OÜ esindaja Juha Kivinen ütles Oma Saarele, et kui möödunud aastal külastas 30-kohalist väikelaevade ujuvkaid kolm jahti, siis sel aastal on ootused suuremad. Külastajate arvu suurendamiseks on ettevõte tutvustanud sadamat Rootsis ja Soomes jahituristidele mõeldud väljaannetes.

Lisaks jahtide vastuvõtule pakub kai rentnik ka majutusteenust Ninase puhkekülas ja Kooli Kopli ratsatalus, toitlustust Saaremaa sadamas asuvas 50-kohalises Saare Sandwich’i vabaõhukohvikus ja ürituse läbiviimist sadama vahetus läheduses asuvas villas Anna Kristiina.

Kuressaare turismiinfokeskuse juhataja Karmen Paju hinnangul on jahtide kai rendileandmine kokkuvõttes siiski positiivne sündmus. Karmen Paju kohtus Juha Kivineniga hiljuti Helsingis ühel Eestit tutvustaval üritusel, kus soomlane rääkis plaanist korraldada sadamas juunikuus suur hooaja avamispidu. “Julgen arvata, et sadama kasutus elavneb, sest rentnik mainis, et info Saaremaa sadama jahisadamast saab olema kõikides Soome väikesadamate turunduskanalites,” rääkis Paju.

Peeter Palu avaldas lootust, et loomisel olev maakondlik turismiorganisatsioon pöörab sadama võimalustele senisest rohkem tähelepanu. Viidates sadama rajamisele pandud lootuste raugemisele, tõdes Palu: “Enne oli laul tunduvalt kõvema häälega kui praegu.”

Palu kutsus kohalikke turismiarendajaid senisest rohkem sadama loomisega avanenud võimalusi ära kasutama. “Sadam ise on vaid koht, kust kaudu Saaremaale tullakse, ega sadama enda pärast sõida siia Saaremale mitte keegi,” märkis Palu.

Saaremaa sadama projektijuht tõdes, et valdavalt käib Saaremaa turism praegu mandri kaudu, enamik Saaremaa firmasid on turismiäris pigem nagu allettevõtjad. Seetõttu maksab saarlastel olla aktiivsem, et turistidest saadav tulu senisest rohkem Saaremaale jääks.

Kevadel 2006 valminud Saaremaa sadamas on kaks kaid kuni 200 meetri pikkuste reisilaevade teenindamiseks ning kai sadama abilaevastikule ja ujuvkai väikelaevade teenindamiseks.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 55 korda, sh täna 1)