Erasmuse programm viis Kuressaare kolledžitudengid Kreekasse (1)

Erasmuse programm viis Kuressaare kolledžitudengid Kreekasse

Oleme TTÜ Kuressaare kolledži kolmanda kursuse tudengid, kes praegu viibivad välisõpingutel Kreekas. Selle võimaluse pakkus meile Tallinna tehnikaülikool. Erasmuse programm on toonud meid Kreeka linna Thessalonikisse, kus oleme kokku neli kuud. Tudengielu on siin äärmiselt põnev ning suuresti erinev sellest, mida oleme kogenud Eestis.

Kõigepealt said selgeks kohalikud kombed

Meie seiklused algasid juba veebruaris, mil oli vaja ette võtta reis Thessalonikisse. Ööl, mil lennuk maandus, teadsime vaid üht kohalikku noormeest, kes loodetavasti pidi meile lennujaama vastu tulema ning majutuse organiseerima. Kohale jõudes leidsime tolle noormehe, majutus oli samuti olemas ning tundus, et seiklus võibki alata.

Esimese öö veetsime kellegi korteris, mille too noormees oli saanud onupojapoliitika kaudu. Korter oli üsna normaalne, kui välja jätta jääkülm dušš, puudulik voodipesu, paberõhukesed seinad ja uksed, kahtlased helid tänavalt ning 10-kraadine toatemperatuur. Siiski ei kaotanud me optimismi, katus oli pea kohal, ja antud hetkel oli see kõik, mida vajasime. Esimene öö möödus üllatavalt kiiresti.

Uus päev tõi kaasa uued elamused. Olime end hommikul valmis seadnud eelmisel õhtul kokkulepitud ajaks ja välja ootama läinud ning nüüd õppisime tundma kreeklaste arusaama täpsusest. Pooletunnine hilinemine ei väärinud isegi mitte vabandamist.

Nüüdseks oleme siin elanud juba kaks kuud ning ajaarvestus on kohalikega samastunud. Kooli ja sõpradega kohtumistele saabume kohaliku aja järgi, seega kuni pool tundi hiljem kokkulepitust.

Tagantjärele võib öelda, et esimene päev oli meile küll äärmiselt väsitav, kuid siiski edukas. Leidsime hubase ja mugava korteri, mis asub kesklinnas. Ees ootasid meid kaks rõõmsameelset saksa tudengit, kes saabusid siia samuti Erasmuse programmi kaudu.

Hiljem muljeid vahetades taipasime, et võisime olla tõeliselt rahul ja õnnelikud esimese siin veedetud öö üle. Erinevalt uutest korterikaaslastest ei pidanud meie esimesi öid veetma kümme aastat koristamata hostelis, mis kuuldavasti oli varem tegutsenud bordellina.

Hiljem oleme kuulnud ka teiste sõprade esmastest Thessaloniki seiklustest, sh rahakoti vargusest, inimtühjast lennujaamast, orienteerumisest kesklinna ja lennujaama vahel ning paljust muustki.

Korralagedusest hoolimata kõik siiski toimib

Mõned päevad pärast saabumist oli vaja ülikooli minna. Vaatepilt, mis meile Thessaloniki tehnoloogiakõrgkooli jõudes avanes, ei olnud kaugeltki ligilähedane meie ettekujutusele. Esmalt märkasime hunnikute viisi paberipahna ja suitsukonisid ülikoolis sees ja väljas.

Kooli peakoridor sarnanes ühest küljest laadale ning teisest küljest pubile. Koolikoridorides on oma letid üles seadnud illegaalset kaupa (DVD-d, CD-d, Guccy kotid, Lacoste’i käekellad jms) müüvad kauplejad, samuti on võimalik osta raamatuid, vihikuid, ehteid, jooke (sh õlu ja vein) ning võileibu.

Tudengite vahel loivavad kodutud koerad ning mittesuitsetavat inimest on peaaegu võimatu leida. Lisaks sellele on koridori otstes üles seatud võimsad kõlarid, kust võib kuulda hetkel populaarsemaid hitte. See kõik kokku tekitas meis segadust, kas oleme ikka õiges kohas ja kas siinses keskkonnas ka loengud toimuvad.

Nüüdseks teame, et on täiesti normaalne, kui ka õppejõud klassi ees suitsetab ning aeg-ajalt taob tuhatoosiga vastu lauda, et saada tudengite tähelepanu. Samuti heliseb loengu ajal vahetpidamata telefon, millele ei jäeta vastamata. Kui akna tagant möödub mõne õppejõu tuttav, tuleb teda rõõmsalt tervitada ja veidi juttu ajada. Pärast mida võib lahedalt tunniga edasi minna.

Meie üllatuseks loengud tõesti toimuvad (endiselt hilinemistega, aga siiski) ning õppejõud on väga heal tasemel. Suudavad oma aine tudengitele huvitavaks teha ning hoolimata ülikoolis valitsevast korralagedusest kõik toimib.

Palju võimalusi silmaringi avardada

Siinne tudengielu on tunduvalt kirevam kui Eesti ülikoolides. Kool suudab pakkuda tudengitele mitmeid võimalusi. Näiteks oli meil võimalus käia mägedes suusatamas, külastada Halkidiki turismipiirkonda, Kreeka kuulsamat veinitööstust Boutary Winary ning kuulsamat maiustuse küla Veriat. Juunikuus on meid ees ootamas kruiis Halkidiki ümbruses.

Lisaks on toitlustamine tasuta ning bussisõit äärmiselt soodne. Kõik need pakkumised rikastavad siinset elu väga. Ning kui endal on ettevõtlikkust ja soovi, saab siinveedetud aja jooksul külastada paljusid paiku. Praeguseks oleme käinud Bulgaarias, Türgis ja Kreeka pealinnas Ateenas ning iga reisiga avardanud oma silmaringi ja tunnetanud enda siinviibimise kasulikkust.

Korraliku tudengielu juurde kuulub ka aktiivne suhtlus sõpradega ja uute ööklubide avastamine. Siin ei ole niivõrd palju meie mõistes ööklubisid kuivõrd pigem pubisid/baare, kus tantsitakse laudade vahel. Populaarsed on ka korteripeod, kuhu koguneb ligi 50 peolist.

Loomulikult käib Kreeka elu juurde soe suveilm, mis annab veelgi rohkem energiat. Päevitamine rannas aprilli alguses on samuti kogemus, mida Eestis just nautida ei saa. Nüüdseks on ilmad meeletult kuumad ja mere ääres võib käia pea iga päev. Kodustele tundub see üsna kadestamisväärne.

Mõned nädalad enne õpingute lõppu võime enesekindlalt väita, et olla Erasmuse tudeng Kreekas on uhke ja hää. Oleme kaasa saanud tarkuseteri nii Thessaloniki ülikoolist kui ka meie rahvusvaheliselt sõprusringilt. Selle harukordse võimaluse eest täname oma õppejõude Riia Nelist ja Lii Muru, kes on meid igati aidanud ja toetanud.

Annika Maripuu ja Irma Siispool,
TTÜ Kuressaare kolledži tudengid

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 90 korda, sh täna 1)