Kõrged pakkumised nurjasid Saaremaa bussiliinide hanke

Saare maavalitsuse hankele maakonna bussiliinide teenindaja leidmiseks 10 aastaks laekusid pakkumised AS-ilt MTG ja AS-ilt GoBus, kuid mõlemad pakkumised ületasid maavalitsuse eelarvelisi võimalusi.

“Nagu ütles president Lennart Meri – olukord on sitt, aga see on hea väetis tulevikuks,” iseloomustas maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja kohusetäitja Mika Männik Oma Saarele olukorda maakonna bussiliikluses.

MTG pakkumine ajaks maavalitsuse eelarve lõhki 15 miljoni krooniga lõhki ja GoBus’i pakkumine 10 miljoni krooniga. Olukorra lahendamiseks kutsub maavalitsus mõlemad pakkujad läbirääkimistele, et otsida võimalusi kulusid kärpida.

AS GoBus küsis ühe liinikilomeetri omahinnaks (dotatsioon ja piletitulu) senise 12 krooni asemel 19,81 krooni. AS MTG küsis liinikilomeetri omahinnaks 24,70 krooni, kusjuures väikeste busside puhul oli omahind 20 krooni ja suurtel bussidel 27 krooni liinikilomeetri kohta.

Aastaseks tegevuskuluks kokku küsis AS MTG 36 miljonit krooni, millest umbes kuus miljonit peaks moodustama piletitulu ja 30 miljonit krooni dotatsioon. Maavalitsusel on maaliinide dotatsiooniks võimalik maksta ainult ligi 15 miljonit krooni.

Madalama pakkumise teinud GoBus’i aastane tegevuskulu oli 31,7 miljonit krooni, mille puhul jääks olemasolevast 1,9 miljonist liinikilomeetrist järele vaid 860 000. Sulgeda tuleks enam kui pooled liinid ja kogu bussiliiklus täielikult ümber korraldada.

Saare maakonna liinivõrk lüheneb lähiajal

Mika Männiku sõnul on ka praegune olukord bussiliikluses murettekitav, sest kasvavad kütusekulud sunnivad lähiajal tegema uusi liinikärpeid. “Kui nüüd kütuse hind peaks veel tõusma paar-kolm krooni, siis ma täna küll ei oska öelda, mis saama hakkab,” lausus Männik, kelle sõnul saadetakse omavalitsustele välja kiri liinide vähendamiseks alates 9. juunist.

“Kõikide piirkondadega peab ühendus jääma, küsimus on tiheduses. Võib-olla jääb buss käima ainult hommikul ja õhtul,” rääkis Männik, kelle sõnul sõltub nii mõndagi valdade võimekusest liinidele toetust maksta. Praegusel moel aga edasi minna ei saa, vastasel korral seiskub bussiliiklus Saare maakonnas oktoobris.

Lähipäevil kavatseb maavalitsus sõlmida lepingu hanke võitnud uuringufirmaga Positium, kes selgitab kolme kuu jooksul välja, milline peaks olema Saare maakonna liinivõrk. “Meil on täna üks võrk ja kõik ütlevad, et nii peab olema, aga ei osata öelda, miks see nii on,” selgitas Männik. “Tahaks teaduslike meetoditega ära mõõta, mis see liikumisvajadus on ja milline see liinivõrk olema peaks,” lisas ta.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 16 korda, sh täna 1)