Lasteaednikud tutvustasid kolleegidele oma uurimustöid

Lasteaednikud tutvustasid kolleegidele oma uurimustöid

TUBLID ÕPPIJAD JA TEISTE ÕPETAJAD: Lasteaednikud (esireas vasakult) Kaire Nelis, Kristina Männik, Kai Jürlau, Piia Mägi, Marii Maripuu, Marika Niit, (tagareas vasakult) Marju Aksalu ja Kaia Maidle.

Kuressaare 1. lasteaias said kokku lasteaiaõpetajad, et tutvustada üksteisele oma koolilõputöid. Kolleegidele jagasid teadmisi Kuressaare 1. lasteaia, Ida-Niidu, Kärla ja Salme päevakodu pedagoogid. Päeva motoks oli “Tarkus tarviline vara, õpi hoolega!”

Ettevõtmise korraldasid 1. lasteaia juhataja Riina Saar ja tema asetäitja Külli Poom.

“Lasteaiaõpetajad on agarad õppijad ja kooli lõputööde raames uuritakse palju oma eriala puudutavaid valdkondi. Sellega tehakse ära suur töö, aga mis saab selle uurimusega edasi, kui töö koolis kaitstud? Võimalusi oma uurimustöid tutvustada teistele sama eriala inimestele üle maakonna, ei ole. Tekkis idee ise need võimalused luua,” tutvustas Külli Poom ürituse ideed.

Poomi sõnul olid kõik ettekanded põnevad ja harivad. Nii näiteks rääkis 1. lasteaia pedagoog Kai Jürlau Kuressaare linna lasteaedade ajaloost, tema kolleeg Kristina Männik võrdles meeskonnatööd Hea Alguse ja tavalasteaias.

Kärla lasteaedniku Marju Aksalu teemaks oli suhtlemistehnikate oskusliku kasutamise eeldused positiivseteks suheteks õpetaja töös, Ida-Niidu lasteaia õpetaja Marii Maripuu oli aga uurinud õpetaja hinnanguid erineva staatusega 6–7-aastaste laste sotsiaalsele käitumisele.

Maripuu kolleeg Marika Niit rääkis 6–7-aastaste laste arusaamadest karistamisest ja selle seostest lapsevanemate kasvatusstiiliga. Kärla lasteaiaõpetaja Kaia Maidle oli uurinud lapse valesid koolieelses eas, Salme lasteaiaõpetaja Piia Mägi jututeemaks olid laste hommikune äratamine ja emotsioonid ning linna 1. lasteaia õpetaja Kaire Nelis rääkis lapse mõtlemise arendamise võimalustest 4–6-eluaastal.

Poom lisas, et kui õppepäeva hommikupoolikul esitasid lasteaiaõpetajad oma uurimustöösid, siis päeva teises osas toimus juba vestlus ja tööde lähem tutvustamine töögruppides.

“Töögruppidesse olid osalejad jaotatud sarnaste teemade alusel ning igaüks sai ise valida, millisest teemast rohkem kuulda ja ise omalt poolt midagi lisada,” rääkis Poom, kelle sõnul jäi päeva lõpuks kõlama mõte, et lasteaiaõpetajad peavad esmalt ise oma tööd väärtustama ja hindama, küll siis teevad seda hiljem teisedki. Esmakordselt korraldatud üritus õnnestus Poomi hinnangul kenasti ning andis hea võimaluse kokku saada ja oma kogemusi tutvustada.

Print Friendly, PDF & Email
(Vaadatud 700 korda, sh täna 1)